از توجه به صدور خدمات فنی و مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین در جلسه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین عنوان گردید؛

از توجه به صدور خدمات فنی و مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین

به گفته ریاست اتاق بازرگانی قزوین، نمایشگاه صنعت ساختمان باید انتقال تکنولوژی و صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسایه را نیز در دستور کار قرار دهد در اینصورت با دستاورد بین المللی نیز همراه خواهد بود.

کد خبر: 190730003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مرداد ۹۸ - ۸:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،به گفته ریاست اتاق بازرگانی قزوین، نمایشگاه صنعت ساختمان باید انتقال تکنولوژی و صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسایه را نیز در دستور کار قرار دهد در اینصورت با دستاورد بین المللی نیز همراه خواهد بود.

از توجه به صدور خدمات فنی و مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین

از توجه به صدور خدمات فنی و مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین

از توجه به صدور خدمات فنی و  مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین

مهدی بخشنده در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان داشت: رویکرد این نمایشگاه صنعت ساختمان باید انتقال تکنولوژی به کشورهای همسایه باشد چرا که انتقال تکنولوژی بهمراه انتقال ماشین‌آلات و کالای نیمه آماده خواهد بود که‌این نیز در رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده برای کشور خیلی موثر است. هم چنین باید این نمایشگاه موضوع صدور خدمات مهندسی را نیز در نظر داشته باشد.
وی در ادامه اظهاراتش با عنوان این‌ که در حوزه معماری باید اصالت‌ ها حفظ گردد، چرا که از طریق توجه به معماری اصیل می‌ توانیم جذب گردشگر داشته باشیم؛ ادامه داد: با ایجاد یک اتاق فکر و رفع برخی نواقص می‌توانیم شهر قزوین را از نظر گردشگری به سطح خوبی ارتقاء دهیم.
بخشنده با تاکید بر این‌ که باید قزوین را از این حالت فعلی خارج کنیم و نمای بین‌المللی به آن بدهیم عنوان داشت: نمایشگاه‌ هایی که برگزار می‌ گردند، باید استانداردهای بین‌المللی داشته باشند البته واحدهای تولیدی نیز می‌ توانند نگاه‌ها را نسبت به قزوین و معرفی آن بعنوان تولید کننده استاندارد تغییر دهند در اینصورت بازارهای بهتری کسب خواهند کرد.
این مسئول با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ تواند در حوزه فعالیت‌ های خود نسبت به معرفی پتانسیل‌ های قزوین اهتمام داشته باشد، گفت: باید ظرفیت‌ هایی که در قزوین وجود دارد شناسایی و سازماندهی گردد تا بتوانیم بستر را برای گردشگران و سرمایه گذاران خارجی مهیا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان می‌ تواند فرصتی برای ورود برخی سرمایه گذاران خارجی باشد تا بتوانیم یک چهره موفقی از قزوین نشان دهیم، اظهار داشت: باید با ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای سرمایه گذاران خارجی و گردشگران بتوانیم علاوه بر ایجاد رضایتمندی در میان آن ها از این قشر نیز بعنوان مبلغ بهره بگیریم.
وی، هم چنین افزود: اتاق بازرگانی برای هر گونه همکاری در برگزاری این نمایشگاه با نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد و امیدوار هستم بتوانیم با همکاری نمایشگاه تخصصی خوبی را برگزار کنیم.
نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای جذب گردشگر

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در سخنانی گفت: براساس قانون، سازمان نظام مهندسی ساختمان تعهد دارد بمنظور ترویج مقررات ملی ساختمان نسبت به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان اقدام کند. در برگزاری این نمایشگاه نیز دستگاه‌ های اجرایی، نهادها و تشکل‌ ها می‌ توانند ورود پیدا کنند، ما نیز از دیدگاه‌ ها و پیشنهادات آن‌ ها استفاده خواهیم کرد که در همین راستا اتاق بازرگانی از جمله دستگاه‌ هایی است که می‌ تواند در برگزاری این نمایشگاه کمک‌ ها و حمایت‌ های بسیاری داشته باشد.

مجابی ادامه داد: در بیشتر نمایشگاه‌ های صنعت ساختمان رویکرد متولیان برگزاری نمایشگاه اقتصادی بوده، از طرفی دیگر نیز بازدیدکنندگان نمایشگاه با تصور بر این که ارگانی بر کار نمایشگاه نظارت و کنترل می‌ کند، اعتماد نسبی به استاندارد بودن و قابل اعتماد بودن کالاها، مصالح و یا خدمات ارائه گردیده در نمایشگاه پیدا می‌ کنند که امروز با این نمایشگاه در تلاش هستیم به‌این نگرش‌ ها جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان به استفاده از مصالح دارای استاندارد بسیار تاکید دارد از این رو اجازه نمیدهیم در نمایشگاه مصالح فاقد استاندارد لازم عرضه گردد.

مجابی با عنوان اینکه ظرفیت استان در تولید مصالح ساختمانی بسیار بالاست و برگزاری این نمایشگاه‌ های تخصصی با محوریت دستگاه‌ های متولی می‌ تواند نهادینه گردد، گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه میز خدمت، برگزاری گردهمایی ها و کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از شاخص‌ های کیفی این نمایشگاه وجود کمیته ارزیابی است که علاوه بر کیفی بودن و استاندارد مصالح، موضوع به روز بودن آن را هم مورد توجه قرار داده است.

از توجه به صدور خدمات فنی و مهندسی تا جذب گردشگر برای قزوین

وی با عنوان این‌ که باید از این فرصت برگزاری نمایشگاه‌ ها، جشنواره‌ها و یا اجلاس‌های بین‌المللی برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: صنعت گردشگری به یک ارگان و یا نهاد اختصاص پیدا نمی‌کند و رویکردی است که بیشتر دستگاه‌ ها باید برمبنای نوع فعالیت خود به آن ورود پیدا کنند و برای این که قزوین در حوزه گردشگری بخوبی معرفی گردد، نیاز است یک تیم سیاستگذار در این حوزه ورود و با اهتمام ویژه‌ای کارها را دنبال کند.

در نمایشگاه صنعت ساختمان مصالح استاندارد به بهره برداران معرفی می گردد

رضا تاجرباشی، ریاست ستاد برگزاری نمایشگاه، نیز در اظهاراتی ادامه داد: از آن جایی که سازمان نظام مهندسی ساختمان وظیفه دارد مصالح استاندارد و با کیفیت را به کاربرها و مهندسان معرفی کند، هدف اصلی این نمایشگاه نیز تسهیل استفاده کاربرها و مهندسان از مصالح استاندارد است، چرا که استفاده از مصالح استاندارد موجب بالا رفتن عمر ساختمان و جلوگیری از اتلاف منابع ملی خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی داریم تکنولوژی‌ های نوین را معرفی کنیم در همین راستا از شرکت‌ های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده‌ایم. هم چنین برگزاری کارگاه‌ های آموزشی نیز از بخش‌ های جانبی این نمایشگاه است.

وی گفت: در صددیم با همکاری پارک علم و فناوری، مخترعین حوزه ساختمانی را شناسایی و به سرمایه گذاران برای شتاب دهی تولید معرفی کنیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۸
701 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0