چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین مجوز فعالیت دارند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد:

چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین مجوز فعالیت دارند

یاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان داشت: از مجموع نه هزار و چهارصد و شصت و پنج عضو سازمان تعداد چهار هزار و چهارصد و سیزده نفر پروانه اشتغال دارند که معادل چهل و هفت درصد اعضا را تشکیل میدهد و مابقی فاقد جواز هستند.

کد خبر: 961225001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ اسفند ۹۶ - ۱۱:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان داشت: از مجموع نه هزار و چهارصد و شصت و پنج عضو سازمان تعداد چهار هزار و چهارصد و سیزده نفر پروانه اشتغال دارند که معادل چهل و هفت درصد اعضا را تشکیل میدهد و مابقی فاقد جواز هستند.

چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین مجوز فعالیت دارند

چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین مجوز فعالیت دارند

چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین  مجوز فعالیت دارند

باقر جلوخانی در جلسه خبری با موضوع رعایت مقررات ملی ساختمان که روز ۵ شنبه در سالن کنفرانس راه و شهرسازی قزوین برگزار گردید، گفت: سازمان نظام مهندسی استان با پنجاه مهندس فعالیت خود را در قزوین شروع کرد و امروز بیش از نه هزار و چهارصد عضو دارد.
جلوخانی ادامه داد: کسب رتبه اول در رعایت مقررات ملی ساختمان در چند سال متوالی بیانگر رویکرد این نهاد برای کیفی سازی ساخت و سازهاست و این روند در سال آینده هم ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان در بیست و دو مبحث در تکامل تدریجی مهندسی ساخت و ساز تاثیر داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یاد آور شد: از مجموع نه هزار و چهارصد و شصت و پنج عضو سازمان تعداد چهار هزار و چهارصد و سیزده نفر پروانه اشتغال دارند که معادل چهل و هفت درصد اعضاء را تشکیل می دهد و پنج هزار و پنجاه و چهار فاقد جواز هستند.
وی از فعالیت شصت و پنج کمیسیون و گروه تخصصی در نظام مهندسی قزوین خبرداد و افزود: با داشتن پنج دفتر حقوقی، سیصد و هشتاد و هشت دفتر طرح و نظارت، صد و شصت مجری و شرکت حقوقی و دویست و شصت سازنده حقیقی در زمینه ساخت و ساز فعالیت میکنیم.
جلوخانی مطرح کرد: در یک سال گذشته بیش از بیست و دو هزار و سیصد و شصت و دو پروژه بازرسی در استان صورت گرفته است.

چهل و هفت درصد مهندسان استان قزوین مجوز فعالیت دارند


استاندارد آسانسور اهمیت زیادی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطر نشان کرد: موضوع آسانسور چون با سلامت مردم سروکار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی چون بخشی از آن قابل نظارت از طرف ما نیست با چالشهایی رو به رو هستیم.
وی اظهار داشت: آسانسور یک بسته تعریف شده و دارای مراحل تولید، نصب و نظارت است و بیش از دویست و پنجاه قطعه در آن به کار میرود که فقط چند قطعه آن گواهی استاندارد دریافت میکند و بیش ترین مشکل نیز در مرحله تولید و مونتاژ است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: با اصلاح قوانین مربوط به این حوزه میتوان امیدوار بود مشکلات این عرصه کم تر گردد ولی در جاییکه وظیفه سازمان است با جدیت کنترل لازم را صورت میدهیم تا شاهد حادثه ای نباشیم.
جلوخانی گفت: بزرگ ترین مجمع بانوان متخصص در نظام مهندسی قزوین فعالیت می‌ کند و درصدد ساماندهی مدیریت انرژی در صنعت ساختمان استان بمنظور استفاده از انرژی‌ های پاک و نو هستیم.

منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اسفند ۹۶
873 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0