مصرف چهل و پنج درصدی انرژی ساختمان به وسیله سامانه های تهویه مطبوع احمدرضا طاهری اصل

مصرف چهل و پنج درصدی انرژی ساختمان به وسیله سامانه های تهویه مطبوع

ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد: سامانه های تهویه مطبوع چهل و پنج درصد انرژی ساختمانها را مصرف میکنند، بدین سبب دستگاههای گرمایشی و سرمایشی باید منطبق با اقلیم هر منطقه طراحی و نصب گردد.

کد خبر: 970820016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷ - ۵:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد: سامانه های تهویه مطبوع چهل و پنج درصد انرژی ساختمانها را مصرف میکنند، بدین سبب دستگاههای گرمایشی و سرمایشی باید منطبق با اقلیم هر منطقه طراحی و نصب گردد.

مصرف چهل و پنج درصدی انرژی ساختمان به وسیله سامانه های تهویه مطبوع

مصرف چهل و پنج درصدی انرژی ساختمان به وسیله سامانه های تهویه مطبوع

سامانه های تهویه مطبوع چهل و پنج درصد انرژی  ساختمان را مصرف میکنند

احمدرضا طاهری اصل:

روز یک شنبه در جلسه خبری نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان گفت: مصرف بد آب، انرژی و افزایش آلودگی به معضلات زیست محیطی کشور دامن زده است و بدین جهت لازم است در مصرف انرژی و نیز استفاده بهینه از سامانه های گرمایشی و سرمایشی دقت لازم انجام گردد.

طاهری اصل:

همچنین تغییرات اقلیم را یکی از مشکلات کنونی کشور دانست و ادامه داد: میانگین بارش در کشور دویست و چهل و نه میلی متر و یک سوم متوسط جهانی است این در حالی است که با در دست داشتن منابع انرژی نمیتوانیم بصورت مطلوب از آن استفاده کنیم.

طاهری اصل:

بارش سالانه کشور را حدود چهارصد میلیارد مترمکعب تخمین زد و گفت: حدود دویست و هشت میلیارد مترمکعب آن بر اثر تغییرات اقلیمی تبخیر می گردد و فقط سی و هشت میلیارد مترمکعب آبهای زیرزمینی و نود و دو میلیارد مترمکعب آبهای سطحی در کشور باقی میماند.

وی :با عنوان این که ایران کشوری با عرض جغرافیایی بالا با روزهای آفتابی است، تصریح کرد: سیصد روز آفتابی امکان مهمی برای استفاده از انرژی طبیعی است.
وی گفت: سی و دو میلیارد مترمکعب فاضلاب هر ساله در ایران تولید میشود که میتوان بعد از تصفیه برای کشاورزی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور:

با اشاره به این که پدیده اینورژن در ماههای آتی نمایان می گردد، تصریح کرد: این پدیده حاصل از آلوده کننده های ثابت (موتورخانه ها، بخاریهای ساختمان، سیستم گرمایش ساختمانها و نیروگاههای تولید برق) است که باید بر روی ارتقای کار و بهینه سازی و معاینه موتورخانه ها آموزشهای لازم به مردم صورت بگیرد.

نمایشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بیست و نهم آبان تا دوم آذر امسال در محل دائمی نمایشگاههای استان اصفهان برگزار می گردد.
فرونشست زمین اصفهان را تهدید میکند

مصرف چهل و پنج درصدی انرژی ساختمان به وسیله سامانه های تهویه مطبوع

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان:

هم در این جلسه بیان کرد: ساختمانهای اصفهان به علت فرونشست آبهای زیرزمینی در حال ترک خوردن است.

غلامحسین عسگری گفت: در دامنه اصفهان ۱٫۵ متر فرونشست زمین را شاهد هستیم که ساختمانها در حال جدا شدن از هم هستند و اگر زاینده رود احیا نگردد و خشکسالی تداوم یابد ساختمانهای میراثی و پل های تاریخی نیز تخریب می گردند.

رسالت نمایشگاه، برگزاری نمایشگاههای تخصصی و اقتصادی است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان:

نیز در این جلسه عنوان کرد: رسالت این شرکت برگزاری نمایشگاههای تخصصی و اقتصادی است.
علی یارمحمدیان ادامه داد: شرکت نمایشگاهها فرهنگ سازی در زمینه های مختلف را وظیفه خود میداند از این رو نمایشگاههای بین المللی آب و انرژی در ساختمان، صنعت حمل و نقل از بیست و هفتم تا سی ام دی ماه در اصفهان برگزار می گردد.

یارمحمدیان گفت:

همچنین از بیست و نهم آبان تا دوم آذر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ۵ حوزه اصلی از جمله تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، لوله و اتصالات و سیستم اتوماسیون خانگی برگزار می گردد.

وی :

در خاتمه با اشاره به استقبال از سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان خاطر نشان کرد: حدود شصت میلیارد ریال کتاب در این نمایشگاه به فروش رفت و صد هزار نفر ازآن بازدید کردند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۷
791 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0