توقف احداث صد برج در تهران عضو سازمان نظام مهندسی مطرح کرد:

پیش بینی تاثیر زلزله ۷ ریشتری بر ساختمان های تهران

راه ساده برای محاسبه میزان مقاومت خانه در مقابل زلزله / زلزله هفت ریشتر، ده درصد خانه های تهران را تخریب میکند

کد خبر: 961007011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،راه ساده برای محاسبه میزان مقاومت خانه در مقابل زلزله / زلزله هفت ریشتر، ده درصد خانه های تهران را تخریب میکند پیش بینی تاثیر زلزله ۷ ریشتری بر ساختمان های تهران

پیش بینی تاثیر زلزله 7 ریشتری بر ساختمان های تهران

پیش بینی تاثیر زلزله ۷ ریشتری بر ساختمان های تهران

پیش بینی تاثیر زلزله ۷ ریشتری بر ساختمان های  تهران

مسعود شهیدی، عضو سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ده درصد از ساختمان‌ های تهران در صورت زلزله بالای ۷ ریشتری فرو خواهند ریخت که این شامل ساختمان‌ های اسکلت فلزی که در سی تا چهل سال اخیر احداث شده ‌اند نیز می‌ گردد؛ البته بقیه ساختمان ‌ها هم آسیب می‌ بینند.
شهیدی خاطر نشان کرد: مقاومت ساختمان در مقابل زلزله بستگی به پارامترهای مختلف دارد و نمی ‌توان طبق سن ساختمان نظر نهایی داد ولی بی‌ شک با پیشرفت آیین‌ نامه زلزله در دهه‌ های اخیر مقاوم سازی ساختمان ‌ها بیش تر شده است. با این ‌حال، نمی‌ توان با اطمینان گفت ساختمان‌ هایی که از سال نود به بعد احداث شده‌ اند امن هستند و در صورت زلزله ۷ ریشتری مردم در امان خواهند بود.

پیش بینی تاثیر زلزله ۷ ریشتری بر ساختمان های تهران

عضو سازمان نظام مهندسی یاد آور شد: اگر فردی بخواهد بداند ساختمانش تا چه اندازه امن است، کارشناس به نقشه نیاز دارد و بدون نقشه کار خیلی سخت خواهد بود. با نقشه می ‌توان تحلیل کامپیوتری کرد و میزان مقاومت ساختمان در مقابل زلزله را تا حدودی تعیین کرد. اگر ساختمان نقشه نداشته باشد باید در خانه کمی خرابی به وجود آید برای نمونه دیوار را بشکافند تا بتوانند میزان مقاومت را تخمین بزنند .

منبع : جامعه حوادث

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
1141 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0