پیگیری امور ساخت و ساز ناشی از سیل ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

پیگیری امور ساخت و ساز ناشی از سیل

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: بصورت خود جوش امور ساخت و ساز ناشی از سیل را پی‌گیری و از تخصص، پتانسیل و توان خود در امر ساخت و ساز به مردم سیل زده کمک میکنیم.

کد خبر: 980210008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ - ۷:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: بصورت خود جوش امور ساخت و ساز ناشی از سیل را پی‌گیری و از تخصص، پتانسیل و توان خود در امر ساخت و ساز به مردم سیل زده کمک میکنیم.

پیگیری امور ساخت و ساز ناشی از سیل

پیگیری امور ساخت و ساز ناشی از سیل

خودجوش امور ساخت و ساز ناشی از  سیل را پی‌گیری می‌ کنیم

علی اکبر رمضانی با تاکید بر این که چنان چه منازل آسیب دیده و تخریب شده ناشی از سیل اخیر بدون نظارت افراد متخصص و ورود افراد غیر حرفه‌ای مورد ساخت قرار بگیرد ضرر آن در حوادث بعدی دو چندان می ‌گردد، گفت: تجربه تلخی که از مقاوم نبودن منازل در زمین لرزه اردی‌بهشت نود و شش و سیل اخیر کسب کردیم این را می ‌رساند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و آینده را بهتر بسازیم.
وی، خسارت ناشی از سیل را نتیجه بی تدبیری، عدم اجرای امور کارشناسانه، توجه نکردن به جایگاه نیروهای متخصص و علمی در حوزه توسعه شهری و روستایی و عدم کار تخصصی در جانمایی و کاربری سازه‌ها اعلام نمود.
رمضانی با تاکید بر این که برای انجام امور کلان و مهم درس گرفتن از گذشتگان ضروری است، گفت: امیدوار هستم بازسازی و ساخت منازل جدید سیلزدگان با روش ‌های نوین و نظارت کارشناسان فنی و افراد صاحب صلاحیت و متخصص انجام گردد.
وی با عنوان این که نظام مسئولیتی در حوزه ساخت و ساز حائز اهمیت است و تصریح کرد: اجرای نظام جامع مسئولیتی در حوزه ساخت و ساز ضروری و امیدوار هستم مسئولان در اجرای این امر مهم کمک کنند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ادامه داد: باران نعمت الهی است ولی به دلیل تخریب طبیعت و نداشتن مطالعه و برنامه دقیق چنین خساراتی را بهمراه داشت.
رمضانی اظهار داشت: تا به حال بمنظور بهره مندی از نظرات سازمان نظام مهندسی در حوزه آسیب‌ های ناشی از سیل دعوتی بعمل نیامده ولی نظام مهندسی بصورت خود جوش امور ساخت و ساز ناشی سیل را پی‌گیری و از تخصص، پتانسیل و توان خود در امر ساخت و سازها به مردم سیل زده کمک می‌ کند.
رمضانی خاطر نشان ساخت: این سازمان آمادگی کامل را برای نظارت و مشاوره در امر ساخت و ساز مناطق سیل زده را دارد.
وی با عنوان این که در حال حاضر نظام مهندسی از مصالح مورد استفاده قرار گرفته برای ساخت و ساز مناطق سیلزده اطلاعی ندارد، ادامه داد: در سطح کشوری تیمی از طرف این سازمان بمنظور نظارت و ارائه نظر کارشناسانه بر ساخت و ساز منازل مسکونی و تجاری مناطق سیلزده در سطح شهر و روستا اعزام می‌ گردند.
رمضانی گفت: ضرورت دارد نقشه ساخت و سازهای جدید منازل تخریب شده به نظام مهندسی فرستاده شود تا توسط مهندسان این حوزه مورد بررسی و تأیید قرار گیرد، سپس اجرا گردد.

پیگیری امور ساخت و ساز ناشی از سیل

وی، ساخت و ساز بدون نظارت و نظر مهندسان را یک نقص دانست و گفت: تا به حال نقشه‌ای برای کنترل و تأیید سازه‌های بعد از سیل به نظام مهندسی فرستاده نشده بهمین منظور تیمی به مناطق اعزام می‌ گردند.
لزوم توجه به تذکرات مهندسی در امر ساخت و ساز
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: مسئولان و مردم به توصیه‌ها و تذکرات جامعه متخصصان و افرادی که در حوزه ساخت و ساز تجربه و کسب علم داشته توجه کنند تا خسارت ناشی از سیل و زمین لرزه مجدد در آینده تکرار نگردد.
رمضانی با عنوان این که نظام مهندسی ظرفیتی برای کمک به جان و مال و تأمین ایمنی و آسایش مردم است، اظهار داشت: مهندسان با انجام وظایف خود نظام مسئولیتی خود را در امر ساخت و ساز در سطح کشور شفاف می ‌کنند.
وی گفت: بالغ بر ششصد هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند که در ۷ رشته عمران، معماری، تأسیسات مکانیکی، شهرسازی، برق، ترافیک و نقشه برداری فعالیت دارند و نگرانی‌ های ساخت و ساز را مرتفع می‌ کنند.
این مسئول ادامه داد یاد آور شد: باوجود داشتن مهندسان با تجربه و متخصص نباید احساساتی تصمیم گرفت و بدون مطالعه مجدد امر ساخت و ساز را آغاز کرد تا در آینده خسارت جبران ناپذیری را شاهد باشیم.
رمضانی گفت: چنان‌چه مسئولان از ظرفیت مهندسان در امر ساخت و ساز استفاده نکنند مدیون آیندگان، مردم و سرمایه‌های اجتماعی می‌ شوند.
وی گفت: اکنون سرمایه‌های اجتماعی بعنوان امانتی به ما سپرده شده و اگر برای تصمیم گیری درست از نظرات متخصصان امر استفاده نگردد نتیجه قابل قبولی حاصل نمی‌گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۸
595 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0