پیگیری توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها رئیس شورای اسلامی استان اردبیل

پیگیری توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در راستای تمرکز زدایی فعالیت‌ های نظام مهندسی ساختمان از مرکز استان توسعه دفاتر نظام مهندسی را در کلیه شهرهای کوچک و بزرگ اردبیل با جدیت پیگیری‌ می‌کنیم.

کد خبر: 971124016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در راستای تمرکز زدایی فعالیت‌ های نظام مهندسی ساختمان از مرکز استان توسعه دفاتر نظام مهندسی را در کلیه شهرهای کوچک و بزرگ اردبیل با جدیت پیگیری‌ می‌کنیم.

پیگیری توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها

پیگیری توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها

توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها پیگیری می گردد

یعقوب هاشمی در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل که با حضور روسای نظامات مهندسی ساختمان، کشاورزی و منابع طبیعی و معدن در اردبیل برگزار گردید، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و نظامات مهندسی دیگر باید با رعایت شرایط اقتصادی مردم در وضعیت کنونی به کارها ورود پیدا کنند تا ضمن تسهیل امور مردم کسب رضایتمندی آنها را نیز بدنبال داشته باشد.
هاشمی با اشاره به این که در همه شهرستان‌ های اردبیل تعرفه‌های منطقی در ساخت و سازها باید رعایت گردد، ادامه داد: ضروری است تا در همه شهرها اعم از مرکز استان و شهرهای کوچک مسئولان نظام مهندسی ساختمان با ورود عملی و منطقی نسب به تجهیز ساختمان ‌های مستقل اقدام کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تمرکز زدایی از مرکز استان و تقسیم کارها در شهرستان ‌ها باشیم.
وی با تاکید بر این که ایجاد ساختمان مستقل برای نظام مهندسی یک نوع اطمینان خاطر را در مردم ایجاد می ‌کند، گفت: ما بعنوان نمایندگان مردم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم تا در قبال مردم به وظیفه اصلی خود در تسهیل امور مردم عمل کنیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل، همچنین از نظام مهندسی معدن خواست؛ تا در واگذاری مجوزهای لازم برای شهرداری ‌ها در راستای استخراج شن و ماسه مورد نیاز برای ساخت و سازهای شهری اقدامات اساسی را بعمل آورند تا این نهادها با کم‌ترین تنشی برای تامین نیازهای خود بویژه در بخش مواد اولیه آسفالت با مشکل روبرو نگردند.

پیگیری توسعه دفاتر نظام مهندسی ساختمان در همه شهرها

هاشمی افزود: در برداشت‌ های معدنی که مجوز آن از سوی سازمان صمت صادر گردیده و نظام مهندسی معدن نیز بر فعالیت‌ های آن ها نظارت دارد، ضروری است تا صاحبان معادن با حفظ موازی زیست محیطی اقدام کنند تا بیش از این چهره مناطق طبیعی استان مخدوش نگردد.
وی با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی نظامات مهندسی را مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل با ورود عالمانه به این بخش می‌تواند در آینده‌ای نزدیک چهره کشاورزی استان را متحول کند.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل یاد آور شد: ما از روسای نظام مهندسی‌ های کشاورزی و منابع طبیعی، ساختمان و معدن در استان انتظار داریم تا با برگزاری نشست های با اعضای شورای استان و شورای شهرستان‌ ها و احصای مشکلات مناطق نسبت به حل و فصل این مشکلات اقدام کنند.
هاشمی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در کنار شهرداری‌ ها با ارائه آخرین‌ متدهای روز به ویژه در زمینه توسعه و نگهداری فضای سبز، مطالعه نمونه گیاهان سازگار با محیط، مدیریت آب در حوزه فضای سبز و … سیمای شهرهای اردبیل را دچار تحول کند که در این زمینه شورای اسلامی استان اردبیل آماده هر گونه همکاری با نظام مهندسی کشاورزی است.
در خاتمه این نشست، به تشکیل نشست با اعضای شورای شهرستان با سازمان نطام مهندسی کشاورزی در روزهای آتی بمنظور ارتباط بیش تر این اعضای محترم با روستا و شهرهای کوچک در مورد کمک و رفع مشکلات کشاورزان خبر داد.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۹۷
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0