گزارش

نخستین صعود تیم نظام مهندسی به لیگ برتر تیراندازی ایران/آرزوی تفنگداران قم برآورده شد

رویای صعود به لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور با درخشش مردان تیرانداز قم در مسابقات فصل 1395 لیگ دسته یک ایران به حقیقت پیوست.

کد خبر: 4385 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ دی ۹۵ - ۱:۱۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سال‌ها بود که تیراندازان قم در مسابقات لیگ‌های مختلف تیراندازی باشگاه‌های کشور حضور یافته و در آرزوی رسیدن به لیگ برتر و حضور در جمع چهره‌های شاخص و عنوان‌داران میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته بودند اما به هر دلیلی این اتفاق رخ نمی‌داد.نخستین صعود تیم نظام مهندسی به لیگ برتر تیراندازی

نخستین صعود تیم نظام مهندسی به لیگ برتر تیراندازی

نخستین صعود تیم

نخستین صعود تیمنظام مهندسیبه لیگ برتر تیراندازی

البته حضور تیراندازان قم در لیگ‌های باشگاهی ایران به دلیل مواجهه با محدودیت‌ها و مشکلات مالی به تناوب صورت گرفته و به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۴ به همین دلیل تیمی به نمایندگی از بخش مردان از هیأت‌ تیراندازی قم در مسابقات باشگاه‌های کشور به میدان نرفت.

به میدان نفرستادن تیم تیراندازی مردان قم در مسابقات فصل قبل لیگ دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور یک خلاء بسیار بزرگ در تیراندازی این استان بود اما ثمره برگزاری مسابقات لیگ تیراندازی باشگاه‌های استان قم در سال ۹۴ این بود که تیم قهرمان گام به رقابت‌های لیگ ایران گذاشت و پرفروغ ظاهر شد.

*قطعی شدن صعود تیراندازان قم پیش از مسابقات هفته پایانی

پرونده رقابت‌های فصل ۱۳۹۵ لیگ دسته اول تیراندازی مردان باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۹۵ در حالی بسته شد که تیم تیراندازی نظام مهندسی ساختمان قم پیش از فرا رسیدن دیدارهای هفته پایانی، صعود خود به مسابقات لیگ برتر این رشته در سال بعد را قطعی کرده بود.

در واقع مسابقه هفته پایانی پیکارهای این فصل برای تیراندازان قم که صعودشان به لیگ برتر مسجل شده بود، جنبه تشریفاتی داشت، به همین دلیل با نظر کادر فنی تیم نظام مهندسی ساختمان قم بیشتر به نفراتی میدان داده شد تا فرصت خودنمایی در هفته‌های قبل لیگ را پیدا نکرده بودند.

*واگذاری نتیجه آخرین مسابقه با اختلاف یک دهم امتیاز

تیراندازان استان قم در ششمین هفته رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور برابر تیم دانشگاه تهران به میدان رفتند و تنها با اختلاف یک دهم امتیاز نتیجه را به حریف خود واگذار کردند و در نهایت رتبه دوم و عنوان نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول ایران را به خود اختصاص دادند.

دیدارهای هفته ششم از فصل جاری پیکارهای لیگ دسته اول تیراندازی مردان باشگاه‌های ایران با حساسیت زیادی برگزار شد ولی تیراندازان تیم نظام مهندسی ساختمان قم با آرامش کامل و بدون دغدغه و استرس در آخرین مسابقه خود برابر تیم دانشگاه تهران قرار گرفتند.

این در حالی است که میزبانی دیدارهای هفته ششم را تیم آموزش و پرورش آذربایجان غربی انجام داد و تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر یعنی مهندسی قم و دانشگاه تهران در جدال حساس با یکدیگر روبه‌رو شدند و دانشگاه تهران این مسابقه را برد تا به عنوان تیم نخست به لیگ برتر صعود کند.

*درخشش تیراندازان قم در بخش انفرادی تفنگ و تپانچه هفته پایانی

در حالی که سایر تیم‌ها نیز سه مسابقه حساس برگزار کردند، هشت تیم مدعی صعود به لیگ برتر تیراندازی مردان ایران یعنی هیأت بوشهر، پاس جوان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، دانشگاه تهران، شهرداری بندرعباس، هیأت کرمانشاه، نظام مهندسی ساختمان قم و اداره کل آموزش پرورش آذربایجان غربی به میزبانی سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی به میدان رفتند با یکدیگر مسابقه دادند.

این در حالی است که با برگزاری مسابقات هفته ششم و پایانی از فصل جاری رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی، عناوین برتر به تیم‌های دانشگاه تهران، فولاد مبارکه سپاهان و  هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه اختصاص یافت.

*کریمی و جعفرغفار چهره‌های موفق مهندسی قم

رقابت‌های این هفته در قالب سه مسابقه به انجام رسید و در بخش تفنگ و تپانچه بادی، تیم‌های دانشگاه تهران، فولاد مبارکه سپاهان و هیأت‌ کرمانشاه با پیروزی بر حریفان خود به عنوان برترین تیم‌های هفته معرفی شدند و در بخش انفرادی این رشته نیز محمد نامداری از دانشگاه تهران، محمدحسین کریمی از نظام مهندسی ساختمان قم و مسعود مهدی‌زاده از هیأت‌ کرمانشاه اول تا سوم شدند.

در رده‌بندی رقابت‌های رشته تپانچه بادی نیز چنگیز مسیب‌زاده از تیم دانشگاه تهران، حمیدرضا مصطفوی از تمی هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه و محمود جعفرغفار از تیم تیراندازی نظام مهندسیساختمان قم به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم بخش انفرادی ایستادند، ضمن اینکه در اتفاقی عجیب تیم هیأت‌ بوشهر در مقابل سپاهان حاضر نشد.

*۴ پیروزی، یک باخت و نایب‌قهرمانی مهندسی قم در رشته تفنگ

امسال با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون تیراندازی ایران، دهمین دوره مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور برگزار شد و در جدول رده‌بندی رقابت‌های رشته تفنگ بادی تیم دانشگاه تهران با کسب پنج پیروزی و بدون باخت با ۲۵ امتیاز در صدر ایستاد.

نخستین صعود تیم نظام مهندسی به لیگ برتر تیراندازی

تیراندازان تیم نظام مهندسی ساختمان قم با چهار پیروزی و تنها باختی که در هفته پایانی برابر دانشگاه تهران با اختلاف یک دهم امتیاز پذیرفتند، با ۲۱ امتیاز در مکان دوم ایستادند، هیأت‌ کرمانشاه با سه برد، دو باخت و ۱۷ امتیاز در مکان سوم جای گرفت، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز با همین شرایط و ۱۷ امتیاز چهارم شد.

همچنین تیم تیراندازی شهرداری بندرعباس با کسب ۱۳ امتیاز رتبه پنجم جدول رده‌بندی رشته تفنگ بادی را از آن خود کرد، پاس جوان ۹ امتیاز در مکان ششم ایستاد و هیأت‌ بوشهر با پنج امتیاز هفتم شد، ضمن اینکه تیم آذربایجان غربی از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

*۴ پیروزی، یک باخت و نایب‌قهرمانی مهندسی قم در تپانچه

اما در رده‌بندی رقابت‌های نهایی رشته تپانچه بادی، تیم دانشگاه تهران با چهار پیروزی و یک باخت ۲۱ امتیازی و قهرمان شد، تیم نظام مهندسی ساختمان قم با کسب چهار برد، یک باخت و کسب ۲۱ امتیاز در مکان دوم ایستاد و عنوان نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول را کسب کرد.

تیم پاس جوان نیز که یکی از رقبای جدی نمایندگان قم و تهران بود با همین تعداد امتیاز در مکان سوم جای گرفت، تیم‌های ۱۳ امتیازی هیأت‌ کرمانشاه و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان چهارم و پنجم شدند و تیم‌های ۹ امتیازی شهرداری بندرعباس و هیأت‌ بوشهر رده‌های ششم و هفتم را به خود اختصاص دادند.

 

*صعود تیم‌های دانشگاه تهران و نظام مهندسی ساختمان قم به لیگ برتر

در جدول رده‌بندی نهایی که با احتساب امتیازات مجموع دو رشته محاسبه شده است، تیم دانشگاه تهران با کسب ۴۶ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ دسته اول تیراندازی ایران در سال ۱۳۹۵ را کسب کرد و تیم نظام مهندسیساختمان قم با کسب ۴۲ امتیاز نایب‌قهرمان شد.

سه تیم ۳۰ امتیازی یعنی پاس جوان، هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در رده‌های سوم تا پنجم جدول رده‌بندی نهایی لیگ دسته اول تیراندازی ایران جای گرفتند، تیم ۲۲ امتیازی شهرداری بندرعباس ششم شد و تیم ۱۴ امتیازی هیأت‌ بوشهر نیز در مکان هفتم ایستاد.

*نخستین صعود تیراندازی قم به مسابقات لیگ برتر ایران

دبیر هیأت‌ تیراندازی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: کسب این موفقیت را ابتدا باید به مردم قم، علاقمندان به تیراندازی و سپس به صورت ویژه به مجموعه هیأت‌ تیراندازی استان قم، مدیریت، کادر فنی و تک تک تیراندازان تیم نظام مهندسی ساختمان تبریک بگویم.

محمدجواد متقیان‌نژاد ادامه داد: کار بسیار بزرگی بود که امسال توسط تیم تیراندازی نظام مهندسی ساختمان قم در مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور رقم خورد و برای نخستین‌بار در تاریخ تیراندازی قم موفق به کسب سهمیه حضور در لیگ برتر شدیم.

*دومین موفقیت تیراندازی قم بعد از مدال نقره آسیا

وی تصریح کرد: این امکان برای تیم تیراندازی نظام مهندسی ساختمان قم وجود داشت که در هفته پایانی نیز با تمام توان خود به مصاف تیم دانشگاه تهران برود و با شکست این تیم، قهرمانی لیگ دسته اول کشور را کسب کند اما هدف ما مشارکت تمام اعضای تیم در کسب سهمیه لیگ برتر بود و قهرمانی چندان اهمیتی نداشت.

دبیر هیأت‌ تیراندازی استان قم بیان کرد: به دست آوردن مجوز صعود به لیگ برتر تیراندازی یک دستاورد بزرگ برای این رشته ورزشی است و ان‌شاءالله این روند موفقیت‌های تیراندازی قم که از سال گذشته با کسب مدال از رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط خانم صبح‌خیز آغاز شده و اکنون با صعود به لیگ برتر تیراندازی مردان ایران ادامه پیدا کرده، با یک برنامه‌ریزی منسجم همچنان تداوم داشته باشد.

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۵
1019 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0