اظهارات بهادری در نشست شورای مرکزی بهادری دبیر اجرایی شورای مرکزی بیان کرد:

اظهارات بهادری در نشست شورای مرکزی

انتخابات هیئت مدیره استانها، هیئت اجرایی و هیئت نظارت توسط وزارت راه و شهرسازی از مصادیق آشکار قبول منافع متعارض است.

کد خبر: 961214012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ - ۳:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،انتخابات هیئت مدیره استانها، هیئت اجرایی و هیئت نظارت توسط وزارت راه و شهرسازی از مصادیق آشکار قبول منافع متعارض است.

اظهارات بهادری در نشست شورای مرکزی

اظهارات بهادری در نشست شورای مرکزی

اظهارات بهادری د ر نشست شورای مرکزی

در نشست دویست بیست و چهارم شورای مرکزی که روز ۲ شنبه ۷ اسفند ماه با حضور مقام عالی وزارت با ریاست رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دبیری جواهری در محل شورای مرکزی تشکیل گردید.
بهادری گفت: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل و دیالکتیک مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان هستیم چنین جلسات و نشستهایی میتواند کارگشا و موثر باشد و امیدوار هستم که چنین نشست هایی استمرار داشته باشد که به تعبیر حافظ :
به اتفاق، جهان میتوان گرفت
وی ادامه داد: :هنریک ایبسن نویسنده شهیر نروژی، نمایشنامه ای به نام “دشمن مردم” دارد که در آن حکایت دهکده ای را بازگو میکند که به دلیل وجود چشمه های درمانی آب گرم از سراسر دنیا پذیرای توریستهای فراوانی است و اقتصاد دهکده و درآمد ساکنین از آن تامین میشود. در اثر یک اتفاق روزی متوجه میشود که آب این چشمه ها حاوی مواد مضر و خطرناکی است که در صورت برملاشدن، رونق دهکده محل سکونت و معیشت دوستان و خانواده از بین میرود. پزشک داستان در این جا بر سر دوراهی عمل کردن بوظیفه حرفه ای خود و یا ارجحیت دادن منافع آشنایان خود قرار میگیرد.

اظهارات بهادری در نشست شورای مرکزی

دبیر اجرایی شورای مرکزی افزود: با این مقدمه مایلم که در مورد آئین نامه ابلاغی مقام عالی وزارت در مورد قبول منافع متعارض صحبت کنم که به زعم بنده سبب ارتقا سلامت کاری و به تبع آن ارتقا کیفیت ساخت و ساز و حفظ حقوق بهره بردار میگردد. ما از این آئین نامه حمایت کرده و انتظار داریم که دامنه شمول آن کم کم به سایر دستگاهها و ارگانها نیز تسری داده شده و سبب شود که افراد تخصصی و حرفه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه دهنده خدمات شوند.
براساس ماده شصت و دو آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جهت انجام انتخابات هیئت مدیره استانها، هیئت اجرایی و هیئت نظارت میبایست توسط وزارت راه و شهرسازی انتخاب گردد که به استناد ماده دو مکرر از مصادیق آشکار قبول منافع متعارض بوده و نیازمند بازنگری و توجه حضرتعالی است.
بهادری تصریح کرد: شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان متشکل از بیست و پنج عضو فرهیخته و اندیشمند است که هم مورد وثوق جامعه نظام مهندسی استان خود بوده و هم از جامعه نظام مهندسی ساختمان کل کشور رای اعتماد خود را دریافت کرده اند و در مرحله ای والاتر با تائید و بررسی وزارت محترم راه و شهرسازی اعتبارنامه های خود را از شخص حضرتعالی دریافت کرده اند. لذا انتظار میرود در تصمیم سازی و موضع گیری امورات مختلف سازمان مورد مشاوره قرار گرفته و به آنها اجازه بیان عقاید و بحث و تبادل نظر داده شود.
دبیر اجرایی شورای مرکزی در خاتمه یاد آور شد: در این زمان به تعامل و دیالکتیک بین سازمان و وزارت نیازمندیم،

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۹۶
852 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0