قصور مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم

قصور مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: فرآیندی را ایجاد کردیم که بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی 2 گروه ساختمانی الف و ب توسط خود سازمان نظام مهندسی در قم صورت بگیرد تا کم‌تر نیاز به رفت و آمد مردم در شهرداری باشد.

کد خبر: 190924003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ مهر ۹۸ - ۸:۵۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: فرآیندی را ایجاد کردیم که بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی ۲ گروه ساختمانی الف و ب توسط خود سازمان نظام مهندسی در قم صورت بگیرد تا کم‌تر نیاز به رفت و آمد مردم در شهرداری باشد.

قصور مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم

قصور مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم

مسیر بررسی و تایید  نقشه‌های ساختمانی در قم کوتاه شد

غلام‌رضا جانقربان با اشاره به روند هوشمندسازی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم، بیان داشت: مسیر زیادی برای هوشمندسازی در این معاونت باقی مانده، اما قدم‌های خوبی در ۲ سال اخیر برداشته شده است.

جانقربان ادامه داد: تفاهم نامه ای را با سازمان نظام مهندسی و سازمان ثبت اسناد در قم بستیم تا نقشه‌ های تفکیکی طبقات را که نقشه بردار سازمان نظام مهندسی طراحی می ‌کند، ملاک عمل شهرداری و ثبت اسناد برای صدور سند ۶ دانگ باشد.

وی گفت: روال تا به حال این بود که نقشه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی تهیه و این نقشه‌ ها برای بررسی به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم فرستاده می‌ شدند، بعد از بررسی، این نقشه‌ها به سازمان نظام مهندسی برمی‌گشت تا به شهرداری ‌های مناطق شهر قم ارسال گردد، این روال را تغییر دادیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، ساختمان‌ ها در شهر قم را به لحاظ طبقات قابل تقسیم به ۴ گروه دانست و اظهار داشت: فرآیندی ایجاد کردیم که بررسی و تایید نقشه ‌های ساختمانی ۲ گروه ساختمانی الف و ب توسط خود سازمان نظام مهندسی در قم صورت بگیرد و این نقشه‌ ها بصورت مستقیم به شهرداری مناطق ارسال گردد تا کم‌تر نیاز به رفت و آمد مردم در شهرداری باشد.

جانقربان تصریح کرد: ساختمان ‌های گروه‌های ساختمانی گروه‌های ج و دال چون طبقاتی بیش از شش طبقه دارند، سقف کنترل نقشه‌های ساختمانی آن ‌ها بیشتر است و هنوز هم نقشه ‌های این ساختمان‌ ها در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم کنترل می‌گردد، البته در ادامه کنترل نقشه ‌های ساختمان‌های گروه‌ های ج و دال را به مناطق واگذار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی در قم بستیم که دیگر نقشه ‌ها بصورت فیزیکی تهیه نشوند و تهیه نقشه‌های ساختمان شهر بصورت سی دی باشد، تهیه نقشه ‌ها بصورت فیزیکی سبب می‌ شود که نیاز به کاغذ باشد و این کار هزینه‌ها را افزایش می ‌دهد و روند بررسی و تصویب نقشه‌ها را طولانی می ‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، با اشاره به مزایای تهیه نقشه‌ ها بصورت الکترونیکی، بیان داشت: مهندسان طراح نقشه می‌ توانند که نقشه طراحی شده را بصورت الکترونیکی به اداره کنترل نقشه شهرداری‌ های مناطق بفرستند و این نقشه‌ ها بعد از تایید مجدد به باکس مهندس طراح برمی‌گردد تا بعد از کامل شدن به سازمان نظام مهندسی برود و مهر بخورد و برای شهرداری‌ های مناطق برای صدور پروانه ارسال گردد.

وی یاد آور شد: با الکترونیکی شدن نقشه‌های ساختمانی، رفت و آمد مهندسان طراح نقشه به شهرداری‌ های مناطق حذف و نقشه‌ ها بصورت الکترونیکی بین سازمان نظام مهندسی و مهندس طراح و اداره کنترل نقشه شهرداری جا به جا می‌ شود و این روند را تا پایان سال عملی خواهیم کرد.

منبع:قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۸
398 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0