روی آوردن مردم به استحکام بخشی بناها، اثر اطلاع رسانی رسانه ها  علی اکبر رمضانی

عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی خوب رسیدگی نمی گردد.

کد خبر: 980224002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی خوب رسیدگی نمی گردد.

عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی

عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی

عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی  در استان خراسان شمالی

علی اکبر رمضانی با انتقاد از این که شهرداریها خوب به گزارشات تخلفات ساختمانی رسیدگی نمیکنند، افزود: این وضعیت موجب تضییع حقوق شهروندان می گردد.
وی گفت: بیش تر گزارشات تخلفات ساختمانی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می گردد، منجر به جریمه می گردد و کم تر تخلفی منجر به تخریب شده است.
رمضانی افزود: کمیسیون ماده صد نباید محلی برای فروش حقوق شهروندان باشد زیرا اضافه سطح و یا هر تخلف ساختمانی بمعنای تضییع حقوق شهروندان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ادامه داد: بیش ترین تخلفات ساختمانی در شهرهای استان، تغییر کاربری و افزایش سطح ساختمانها است.
وی در بخش دیگر اظهارات خود با تاکید بر اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان مبنی بر صرفه جویی انرژی در ساختمانها، اظهار داشت: تلاش داریم تا مدیریت مصرف انرژی در منازل مسکونی روستاها هم مورد توجه قرار گیرد.
رمضانی خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش داریم تا با همکاری بنیاد مسکن و با بهره گیری از توان مهندسان، ساختمانهایی که در روستاها اجرا می گردد براساس مقررات ملی بوده و به ویژه مبحث نوزدهم در آن رعایت گردد.
وی در مورد نقش این سازمان در جلوگیری از تخلفها و تغییر کاربریها، افزود: در سیاستهای کشور، نقش بخش خصوصی موثر نبوده است و بهمین لحاظ مطالبه مردم هم کم تر است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با عنوان این که فرآیند تغییر کاربریها، درست نیست و باید تغییر یابد گفت: فرآیندهای نادرست تغییر کاربریها موجب ساخت و سازهای غیرمجاز، بروز مخاطرات در حادثه هایی همچون سیل می گردد.
رمضانی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در برخی جلسات همچون جلسه کمیسیون ماده پنج دعوت می گردد ولی حق رای ندارد و این بدان معنا است که نقش موثر که منجر به تغییر مسیر باشد، ندارد.

عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی در استان خراسان شمالی

وی یاد آور شد: نظر نهایی توسط دستگاههای دولتی داده میشود و نظام مهندسی ساختمان نمیتواند موجب تغییر مسیر باشد در این باره، مردم باید به حقوق خود آشنا بوده و آن را مطالبه کنند.
رمضانی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به عضویت بیش از ۴ هزار مهندس در این سازمان عنوان کرد: پنجاه و نه درصد از این اعضا، بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند.
وی افزود: انتظار میرود در بازسازی منازل خسارت دیده از سیل از توان و ظرفیت مهندسان استفاده گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با عنوان این که در سال گذشته ۱ میلیون مترمربع نقشه ساختمانی در استان تهیه و به مراجع صدور پروانه فرستاده شده است، گفت: این میزان نقشه ساختمانی برای بیش از ۲ هزار و هشتصد و چهل پروژه تهیه شده است.
وی ادامه داد: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده به لحاظ مساحت ۴٫۵ درصد و به لحاظ شمار پروژه ها چهارده درصد نسبت به سال ماقبل کاهش دارد.
بیش از ۴ هزار مهندس در ۷ رشته، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی هستند.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اردیبهشت ۹۸
624 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0