عدم اجرای ​هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان

عدم اجرای ​هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و نائب رئیس انجمن صنفی پیمانکاران تهران از مغفول ماندن هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور خبر داد.

کد خبر: 971008014 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و نائب رئیس انجمن صنفی پیمانکاران تهران از مغفول ماندن هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور خبر داد.

عدم اجرای ​هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان

عدم اجرای ​هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان

هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان اجرا نمی گردد

بیژن خطیبی گفت: این قانون بیست و سه سال قبل در کشور گرداوری و تصویب شده است.
خطیبی همچنین گفت: قوانین خیلی زیادی در کشور وجود دارد که متاسفانه این قوانین بهیچ وجه در پروسه اجرا قرار نمیگیرند.
وی ادامه داد: وظیفه نظارتی نمایندگان ایجاب میکند پیگیر باشند که چرا قوانین مصوب مجلس در جامعه اجرا نمی گردد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: نمایندگان مجلس امروز به جای این که پیگیر باشند چرا قوانین در مملکت اجرا نمی گردد و مشکل این قوانین چیست همواره بدنبال گرداوری و تصویب طرح و لوایح جدید هستند.
نائب رئیس انجمن صنفی پیمانکاران تهران افزود: قانون نظام مهندسی ساختمان از جمله قوانینی در کشور است که به طور کامل اجرا نمی گردد و اهالی خانه ملت باید به جد پیگیر عدم اجرای این قانون باشند.
خطیبی تصریح کرد: اگر مجلس در یک دوره ۴ ساله ده درصد فعالیت خود را به قانون نویسیهای جدید و نود درصد وقت را صرف نظارت بر حسن اجرای قوانین اعم از قدیم و جدید کند خیلی از مشکلات نه فقط صنعت ساختمان بلکه در تمامی حوزه ها رفع خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا روند حرکت به سمت صنعتی ساختمان در کشور بسیار کند است، بیان کرد: ریشه این مشکل را باید در نهاد حاکمیت جستجو کرد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و نائب رئیس انجمن صنفی پیمانکاران تهران گفت: در حال حاضر مصالح ساختمانی غیر استاندارد با قیمتهای خیلی پائین در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد.
وی ادامه داد: قیمت تمام شده تولید یک ساختمان با مصالح غیر استاندارد به مراتب پائینتر از مصالح استاندارد است بنابراین سازندگان ساختمان با مصالح استاندارد به هیچ وجه نمیتوانند با تولید کنندگان ساختمان با مصالح غیر استاندارد رقابت کنند از این رو ضرورت دارد نهادهای نظارتی و حاکمیتی مانع تولید و عرضه مصالح غیر استاندارد در جامعه شوند.

عدم اجرای ​هفتاد درصد قانون نظام مهندسی ساختمان

خطیبی در ادامه ضمن اشاره به این که در حال حاضر طراحی، اجرا، نظارت و حتی تعمیر و نگه داری در صنعت ساختمان مبتنی بر استاندارد نیست، گفت: یکی از مشکلات اصلی و اساسی در صنعت مزبور این که ساختمانها توسط افراد ذی صلاح ساخته نمی گردند بلکه هر کسی به خود اجازه میدهد در این حوزه ورود پیدا کند.
استاد و عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی نیز ضمن اشاره به سابقه طولانی کشور در زمینه مسائل مربوط به زمین لرزه، عنوان کرد: ایران شاید از معدود کشورهای جهان باشد که مصوبه هیئت وزیران برای استاندارد زلزله را دارد.
مهدی زارع گفت: سال شصت و هفت هیئت وزیران آئین نامه استاندارد زلزله ایران را مصوب و این استاندارد امروز با کد دو هزار و هشتصد در کشور شناخته میشود.
زارع خاطر نشان کرد: این آئین نامه در عمل بعد از زمین لرزه رودبار و منجیل یعنی از ابتدای سال هفتاد در کشور عملیاتی و اجرا گردیده است.
منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی ترافیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
692 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0