عدم اجرای مقررات ملی ساختمان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

عدم اجرای مقررات ملی ساختمان

علی‌رغم تلاشهای انجام شده از طرف سازمان، هنوز مقررات ملی ساختمان بطور کامل اجرایی نمی گردد.

کد خبر: 980128010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ - ۴:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،علی‌رغم تلاشهای انجام شده از طرف سازمان، هنوز مقررات ملی ساختمان بطور کامل اجرایی نمی گردد.

عدم اجرای مقررات ملی ساختمان

عدم اجرای مقررات ملی ساختمان

عدم اجرای مقررات  ملی ساختمان

فرشیدرضا حقیقی به آسیب شناسی برخی از موارد موثر در زمینه نهادینه شدن اجرای مقررات ملی ساختمان پرداخت.
حقیقی، به رسالت سازمان نظام مهندسی ساختمان در تلاش برای بهبود وضعیت ساخت و سازها از طریق آموزشهای کاربردی و بهره برداری هدفمند از امکانات اشاره نمود و در این راستا اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان را طبق استفاده درست و کارا از توان مالی، انسانی، تجهیزات و مصالح مناسب و… را بعنوان بخشی از اهداف و راهبُردهای سازمان ذکر کرد.
حقیقی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به مشکلات و چالشهای عمده در مسیر اجرایی مقررات ملی ساختمان عنوان داشت: برخوردار نبودن پیمانکاران خُرد از تمکن مالی کافی، مصالح ساختمانی غیراستاندارد، نبود کارگران ماهر به تعداد کافی و پراکندگی مراکز تاثیرگذار در حوزه ساختمان تنها نمونه هایی از مشکلات در صنعت ساختمان است.

عدم اجرای مقررات ملی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تصریح کرد: نبود عزمی جدی در وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواردی از رعایت مقررات ملی ساختمان و پیاده سازی آن مخصوصا در مباحث جدید رشته های مهندسی چالشی دیگر محسوب می گردد.
در ادامه وی، با اشاره بخشنامه وزیر پیشین راه و شهرسازی، به تنزل بخشی از رشته های در حرفه مهندسی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: وقتی رشته ها از ۷ رشته به ۴ رشته و حتی ۲ رشته کاهش می باید، این به هیچ وجه پیشرفت در راستای نهادینه شدن مقررات ملی ساختمان بشمار نمیرود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۸
485 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0