عدم رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

عدم رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد: مراجع صدور پروانه‌های ساختمانی در گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شهرسازی با بازرسان این سازمان همکاری مطلوبی ندارند.

کد خبر: 971206012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد: مراجع صدور پروانه‌های ساختمانی در گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شهرسازی با بازرسان این سازمان همکاری مطلوبی ندارند.

عدم رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان

عدم رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان

تخلفات شهرسازی در گیلان  به ‌خوبی رسیدگی نمی‌‌ گردد

عبدالرضا قاسمیان گفت:‌ نحوه رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان مطلوب نیست و مراجع صدور پروانه‌های ساختمانی در این زمینه همکاری لازم را با بازرسان سازمان نظام مهندسی استان انجام نمی ‌دهند.
وی، قابلیت بهره‌برداری مناسب و حفظ ایمنی لازم را از شاخص‌ های اصلی جهت سنجش عمر مفید یک ساختمان دانست و ادامه داد: این شاخص در کشورهای توسعه‌ یافته بین هشتاد تا صد سال و در ایران حدود سی سال تخمین زده می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، شرایط آب و هوایی،‌ اقلیمی و نوع خاک موجود در گیلان را در میزان عمر مفید ساختمان ‌ها مؤثر خواند و افزود: افزایش سطح عمر مفید ساختمان ‌ها به تنهایی از عهده یک سازمان بر نمی‌آید بنابراین کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ های ذی ربط باید در این مسیر مشارکت داشته باشند.
قاسمیان، مؤلفه‌های مهم یک ساختمان استاندارد و مناسب را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: داشتن یک طراحی مناسب،‌ اجرای درست طرح و نظارت بر حسن اجرای کار توسط بازرسان از جمله این عناصر مهم به‌ شمار می ‌آیند که رعایت هر کدام از آن‌ ها روی عمر مفید ساختمان تأثیرگذار است.
وی نظارت بر حسن اجرای ساختمان را مقوله‌ای بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: با وجود نظارت ‌های مستمر بازرسان این شاخصه مهم بنا به عللی در کشورمان و استان گیلان به ‌خوبی اجرایی نمی گردد و مشکلات خیلی زیادی در این زمینه وجود دارد.
وی، اجرای طرح صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان ‌ها را قدمی مؤثر در جهت احترام به حقوق مصرف‌کنندگان دانست و افزود: در این اسناد تمامی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان ‌‌ها قید گردیده است و خریداران با علم به این مدارک املاک را معامله می ‌کنند.

عدم رسیدگی به تخلفات شهرسازی در گیلان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با تأکید بر این که تخلفات ساختمانی به دو بخش تخلفات فنی و شهرسازی تقسیم‌بندی می ‌گردند، تصریح کرد: در حوزه فنی شهرداری‌ های گیلان همکاری خوبی با بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان دارند ولی در حوزه تخلفات شهرسازی همکاری مراجع صدور پروانه مطلوب نیست.
قاسمیان، از اجرای طرح جدید این سازمان برای ثبت الکترونیکی تخلفات خبر داد و افزود:‌ در این طرح که از دی ‌ماه سال جاری شروع شد کلیه تخلفات ساختمانی توسط بازرسان سازمان نظام مهندسی به‌ صورت الکترونیکی ارسال می‌ گردند.
وی با عنوان این که گزارش تخلفات ثبت شده به ‌صورت فوری در مراجع صدور پروانه قابل رؤیت است، خاطر نشان ساخت:‌ استفاده بهتر از زمان،‌ جلوگیری از اتلاف آن جهت رسیدگی به تخلفات ساختمان‌ ها و صدور حکم توقف عملیات ساختمانی در اسرع وقت از مزایای این طرح است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0