تسهیل در فرآیند صدور مجوز گلخانه‌ها محمدعلی طهماسبی

تسهیل در فرآیند صدور مجوز گلخانه‌ها

محمدعلی طهماسبی با عنوان این که فضای کسب و کار گلخانه‌ای باید تسهیل و فرآیندهای صدور مجوز گلخانه‌ها اصلاح گردد، بیان کرد: اصلاحیه‌ دستورالعمل نظام صدور پروانه‌های واحدهای گلخانه‌ای و قارچ‎‌های خوراکی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

کد خبر: 190701005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸ - ۱:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،طهماسبی با اشاره به این که با این ابلاغ تمامی استعلامات غیرضروری اعم از استعلامات امور اراضی، پروانه چاه و یا حقآبه از شرکت آب‌و‌فاضلاب و سایر ارگان‌ های مرتبط حذف می ‌گردد، گفت: هم‌چنین تمامی استعلاماتی که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی از متقاضیان دریافت می گردد، مورد پذیرش بانک کشاورزی خواهد بود.

تسهیل در فرآیند صدور مجوز گلخانه‌ها

تسهیل در فرآیند صدور مجوز گلخانه‌ها

تسهیل در فرآیند صدور مجوز  گلخانه‌ها

وی با اشاره به برنامه ابلاغی برای سال نود و هشت، میزان احداث فضای گلخانه‌ای را پنج هزار و هشتصد و پنج هکتار عنوان کرد، افزود: برای این منظور نیاز به بیست هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مرحله اول با تامین ۵ هزار میلیارد تومان از محل بند الف تبصره هجدهم قانون برنامه بودجه کشور این مورد تامین می‌ گردد و مابقی در مراحل بعدی تخصیص و ابلاغ خواهد شد.

طهماسبی با تاکید به این که برای ساخت واحد های گلخانه ای تسهیلات پرداخت می ‌گردد، ادامه داد: برای ساخت این واحدها هشتاد درصد وام بانکی و بیست درصد آورده اشخاص در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بخش اعظم سرمایه‌گذاری در توسعه گلخانه‌ها با مشارکت کارآفرینان و سرمایه گذاران بصورت خود اجرایی پی‌گیری می‌ گردد.

تسهیل در فرآیند صدور مجوز گلخانه‌ها

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی به تمامی استان‌ها مبنی بر برنامه ریزی جهت هدایت کشت انواع خیار و فلفل از فضای باز به محیطهای کنترل شده در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹، اظهار داشت: باید سیاست‌ های حمایتی و تشویقی از جمله تامین و پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد کم‌تر، فراگیری بیمه کشاورزان و … موجب ایجاد انگیزه برای انتقال سیفی و سبزی از فضای باز به محیط‌ های گلخانه‌ای فراهم گردد.

منبع: کسب فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۸
794 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0