برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مجمع عمومی فوق العاده سازمان

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مجمع عمو‌می‌فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با دستور کار بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد میزان کسر از حق الزحمه خدمات مهندسی در مورد ارجاع نظارت، ارائه گزارش عملکرد وبررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر اموری که براساس قوانین و آئین نامه های مربوط بعهده نظام مهندسی استان و در صلاحیت مجمع عمومی است، در تاریخ هفتم شهریور ماه نود و هشت تشکیل گردید.

کد خبر: 190830003 تاریخ انتشار: جمعه ۸ شهریور ۹۸ - ۷:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان قزوین،مجمع عمو‌می‌فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با دستور کار بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد میزان کسر از حق الزحمه خدمات مهندسی در مورد ارجاع نظارت، ارائه گزارش عملکرد وبررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر اموری که براساس قوانین و آئین نامه های مربوط بعهده نظام مهندسی استان و در صلاحیت مجمع عمومی است، در تاریخ هفتم شهریور ماه نود و هشت تشکیل گردید.

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مجمع عمو‌می‌ فوق العاده سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید.

 

در این مجمع بعد از تعیین هیات رئیسه سنی و بعد از آن تشکیل هیات رئیسه اصلی مجمع به موضوعات دستور نشست پرداخته شد.

عباس وثیق نیا، نائب رئیس اول سازمان بعد از ارائه گزارش عملکرد سازمان به موضوع میزان کسر از حق الزحمه خدمات مهندسی در مورد ارجاع نظارت  پرداخت و در این مورد بیان کرد: متاسفانه توزیع عادلانه نظارت‌ در استان قزوین بخوبی اجرا ‌نمی ‌گردد درحالیکه این موضوع در بسیاری از استان‌ ها عملیاتی شده است که برای اجرای هر چه بهتر توزیع عادلانه نظارت ‌ها نرم افزاری در سازمان نظام مهندسی استان قزوین تعریف گردید تا این کار برای ساختمان‌ ها با گروه ‌های مختلف بخوبی در استان اجرایی گردد، اما استفاده از این نرم افزار جدی تلقی نگردید از این رو توزیع عادلانه نظارت ‌ها تا به حال محقق نشده است.

وثیق نیا ادامه داد: در شورای مرکزی سازمان نیز بیش از سیزده نشست برای بررسی توزیع عادلانه نظارت ‌ها تشکیل و بعد از انجام بررسی‌ های لازم برای این موضوع شیوه نامه ای گرداوری گردید و به تصویب شورا رسید و سپس به وزرات راه و شهرسازی ابلاغ گردید که متاسفانه با مخالفت یکی از انجمن ‌های ساختمانی مواجه شد از این رو اجرای آن به تعویق افتاد.

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای توزیع عادلانه ارجاع نظارت ‌ها، افزود: از آن جایی که این موضوع از مطالبه جدی مهندسان بوده بسیاری از استانداران نیز در حمایت از مهندسان آن را پی‌گیری کرده اند در استان قزوین معاون عمرانی استاندار اجرای توزیع نظارت در ساختمان ‌های مختلف را با جدیت دنبال کرده که امیدوار هستیم در این مورد، به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

نایب رییس سازمان گفت: در شیوه نامه توزیع و ارجاع نظارت ‌ها به موضوع همراهی بانک ‌ها، نحوه محاسبه ظرفیت ‌ها و اولویت‌ های مورد نظر مهندسان توجه شده و در صورت تحقق و اجرا بسیاری از مشکلات برطرف ‌می‌ گردد.

بعد از اظهارات وی رای گیری در ارتباط با دستور کار مجمع صورت گرفت که این موضوع با اکثریت قریب به اتفاق اعضا به تصویب مجمع رسید.

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

وی در ادامه اظهاراتش، از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در مهرماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار می گردد و زمان برپایی آن نیز شانزدهم تا نوزدهم مهرماه و در محل دائمی‌نمایشگاه ‌های بین المللی قزوین پیش بینی شده است.

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، از اعضای سازمان خواست بمنظور برگزاری هرچه باشکوه تر و حرفه ای تر نمایشگاه صنعت ساختمان با ارایه ایده ‌ها و پیشنهاد‌ات خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وثیق نیا، هم‌چنین با تاکید بر این مطلب که تنها تولید کنندگان و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی استاندارد ‌می‌ توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، تصریح کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی است که سایر شهروندان با مصالح مرغوب و استاندارد آشنا شوند و این موضوع ‌می ‌تواند در ارتقاء کیفیت ساخت وساز موثر واقع گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی مکانیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۸
488 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0