تولید صادرات محور، جایگزین صادرات تولید مازاد ریاست سازمان نظام مهندسی و کشاورزی

تولید صادرات محور، جایگزین صادرات تولید مازاد

ریاست سازمان نظام مهندسی و کشاورزی بیان کرد: با توجه به آن که تولید محصولات کشاورزی قابلیت رقابت در بازارهای هدف را دارند، از این رو فرهنگ تولید صادرات محور باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: 980122009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ فروردین ۹۸ - ۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی و کشاورزی بیان کرد: با توجه به آن که تولید محصولات کشاورزی قابلیت رقابت در بازارهای هدف را دارند، از این رو فرهنگ تولید صادرات محور باید در دستور کار قرار گیرد.

تولید صادرات محور، جایگزین صادرات تولید مازاد

تولید صادرات محور، جایگزین صادرات تولید مازاد

تولید صادرات محور باید جایگزین  صادرات تولید مازاد گردد

شاهرخ رمضان‌نژاد، ریاست سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز، از افزایش قیمت تجهیزات گلخانه‌ای خبر داد و افزود: قیمت تجهیزات گلخانه همانند سایر حوزه‌های عمرانی افزایش پیدا کرده است و این موضوع کاملا پذیرفتنی است.
رمضان نژاد تصریح کرد: در گذشته شرایط محصولات کشاورزی از منظر اقتصادی مناسب نبود که در ماه ‌های اخیر نوسان قیمت ارز موجب گردید، مزیت‌های بخش کشاورزی نمایان گردد.
این مقام مسئول گفت: در ماه ‌های اخیر نوسان قیمت دلار سبب شد محصولات قیمت متعددی هم چون گوشت گوسفندی صاحب مزیت شوند بطوریکه هم‌اکنون کشورهای اطراف حاضرند گوشت گوسفندی را با قیمت‌ های بالایی خریداری کنند که این امر نشان از کیفیت گوشت گوسفندی تولیدی کشور است.
وی از رفع ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای خبر داد و افرود: ما در پی آن هستیم که به مرور تولید محصولات را صادرات محور کنیم، چرا که محصولات کشاورزی از لحاظ کیفیت، استاندارد و قیمت قابل رقابت در بازارهای هدف هستند که بهمین علت باید به این سمت و سو رویم که بخشی از محصولات را برای صادرات تولید کنیم نه این که مازاد تولیدات خود را به بازارهای هدف صادر کنیم.

تولید صادرات محور، جایگزین صادرات تولید مازاد

وی اظهار داشت: رسانه‌ها باید کمک کنند فرهنگ تولید صادرات محور جایگزین صادرات تولید مازاد گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی در خاتمه یاد آور شد: اخیرا تصمیمی مبنی بر معافیت گوجه فرنگی گلخانه از بحث تنظیم بازار گرفته شده است که این تصمیم کاملا درست است و بهمین علت، پیشنهاداتی به معاونت امور دام دادیم تا بخشی از تولید که در زنجیره تولیدی انجام می ‌شود به صادرات اختصاص یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ فروردین ۹۸
621 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0