نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تشریح ۳ عامل در ایجاد ساختمان‌ های نوسازفرسوده / نظام مهندسی به مهندسین ناظر سخت نمیگیرد

سید هادی بهادری با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در کشور بیان داشت: نظام مهندسی به مهندسین ناظر سخت بگیرد تا پایانکار ساختمانهای بی کیفیت صادر نگردد.

کد خبر: 960909006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ آذر ۹۶ - ۴:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  سید هادی بهادری با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در کشور بیان داشت: نظام مهندسی به مهندسین ناظر سخت بگیرد تا پایانکار ساختمانهای بی کیفیت صادر نگردد.

تشریح 3 عامل در ایجاد ساختمان‌ های نوسازفرسوده

تشریح ۳ عامل در ایجاد ساختمان‌ های نوسازفرسود

تشریح ۳ عامل در ایجاد ساختمان‌  های نوسازفرسوده / نظام مهندسی به مهندسین ناظر سخت نمیگیرد

وی، با اشاره به معضل خانه های نوسازی فرسوده در کلان‌ شهرها گفت: عامل اصلی ایجاد چنین فضاهایی در شهرها، ضعف در نظارت و کاهش کیفیت مصالح ساختمانی است البته در سالهای گذشته که در مجلس قوانینی وضع و در دولت آیین نامه های اجرایی که بدنبال آن شاهد پیشرفتهای علمی خوبی دراین زمینه هستیم و دچار مشکلات کم تری شده ایم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به این که هم چنان در موضوع نظارت با معضلات بسیاری روبرو هستیم، عنوان کرد: متاسفانه در زمینه اجرا نیز تخلفاتی صورت میگیرد، به این نحو که نقشه ساختمان با خروجی آن خیلی متفاوت است به این معنا که دو نقشه وجود دارد، با یک نقشه مجوز دریافت میشود و ولی نقشه دیگری اجرایی می گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مباحثی چون نظارت و اجرا، استفاده از مصالح نامرغوب و بکار گیری نیروهایی که آموزش لازم را ندیده اند ، دست به دست هم میدهند که ساختمانهای نوساز فرسوده داشته باشیم، لذا هر کجا نظارت سختگیرانه صورت گیرد، خروجی کار مقبول تر و آسیبها و مشکلات کم تری ایجاد می گردد.


وی با اعلام این که منطقه بیست و دو تهران نمونه آشکار ساختمانهای نوسازی فرسوده است، افزود: برای ساختمانهای نوساز فرسوده نمیتوان کار خیلی زیادی انجام داد، یعنی نمیتوان آن ها را تخریب و مجدد بسازیم ولی روشهایی وجود دارد که میتوان با ارزیابی در زمینه توان در مقابل زلزله و کیفیت، مشکلات را احصا و مقاومسازی کرد.
بهادری در ادامه به عملکرد سازمان نظام مهندسی پرداخت و خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در نظارت بر نحوه ساخت وسازها دارد، این سازمان بواسطه حضور مهندسانش میتواند نظارت خرد و کلان داشته باشد و چرا که بدون امضای مهندسین ناظر پایان صادر نمی گردد.
وی با تاکید مجدد در ضعف نظارتی، یاد آور شد: اگر سازمان نظام مهندسی موضوع نظارت را جدی بگیرد و با مهندسین خود برخورد کند، پایانکار ساختمانهای بی کیفیت صادر نخواهد شد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۶
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0