شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان داشت:

تشریح علل وقوع فاجعه سیل در شیراز

فرج الله رجبی با عنوان این که در شرایط کنونی ساماندهی شهر و ایجاد بستر آرام برای مردم در اولویت مسئولان قرار گیرد، افزود: عدم لایروبی و مسدود شدن مسیل سیلاب سبب بروز سیل شیراز شد.

کد خبر: 980111001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸ - ۷:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی با عنوان این که در شرایط کنونی ساماندهی شهر و ایجاد بستر آرام برای مردم در اولویت مسئولان قرار گیرد، افزود: عدم لایروبی و مسدود شدن مسیل سیلاب سبب بروز سیل شیراز شد.

تشریح علل وقوع فاجعه سیل در شیراز

تشریح علل وقوع فاجعه سیل در شیراز

تشریح علل وقوع فاجعه سیل  در شیراز / میزان بارندگی ‌ها علت جاری‌شدن سیل نبود/ مجموعه‌ای از بی‌توجهی‌ها عامل بروز حادثه

نماینده مردم شیراز در مجلس با عنوان این مطلب گفت: باتوجه به انباشته شدن آب و بارش سنگین باران موجب ایجاد یک دریاچه موقت در شیراز شد که بعد از پر شدن سر ریز و از قسمت شرقی دروازه قرآن وارد شهر شیراز شد.
وی با عنوان این که ورود آب به مسیر و در حوزه شمال دروازه قرآن سبب شده لوله‌هایی که در کانال ورودی قرار دارند به عللی مانند ورود سیلاب و قرار گرفتن درختان در دهانه آن ها و عدم لایروبی کافی مسدود گردند، ادامه داد: این امر موجب شده که آب به راحتی نتواند به این بخش‌ها ورود کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: شیب دروازه قرآن موجل شده که آب با سرعت و فشار زیادی سرازیر گردد که این امر در نهایت سبب جا به جا شدن خودروها و اتفاقات ناگوار گردید.
وی اعتقاد دارد که آبهای سرازیر شده به این علت که نتوانستند به راحتی وارد لوله های جمع آوری آب‌ های سطحی شوند بصورت سیل در سطح شهر روانه شدند.
سیل شیراز
رجبی با عنوان این که زیر ساختهای سیل در این منطقه در سالهای گذشته بخوبی انجام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که هم‌زمان با ایجاد خیابان در کنار دروازه قرآن در سالهای گذشته و دهه ۶۰ اقداماتی مانند لوله گذاری و جمع آوری آبهای سطحی انجام شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به این که شبکه مناسبی از جمع آوری آب‌ های سطحی در شهر شیراز فراهم است بنابراین مراقبت در زمان بهره برداری از نکاتی است که باید به آن توجه داشت به طوری که نگهداری و مراقبت از این بخشها از اقدامات ضروری در چنین مواقعی محسوب می گردد.

تشریح علل وقوع فاجعه سیل در شیراز

وی، لوله های سطحی شهر شیراز را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با بررسی وضعیت لوله گذاری سطحی در شهر شیراز متوجه می ‌شویم که تمام شهردارانی که از گذشته تا به امروز سکان شهرداری شیراز را بدست گرفته اند اقدامات مناسبی در بخش لوله های سطحی شهر شیراز انجام داده اند به طوری که این امر توانسته یکی از زیر ساختهای خوب و ارزشمند در شهر شیراز محسوب گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که میزان بارندگی به اندازه ای نبوده که بتواند موجب روانه شدن سیل گردد، گفت: از آنجا که حوزه آبریز شیراز در قسمت دروازه قرآن شیبهای زیادی دارد بنابراین آبها بلافاصله میتوانند سرازیر گردند در نتیجه این شیب موجب شده که آبها با سرعت زیادتری به این بخش برسد که به عللی مانند عدم لایروبی مناسب و مسدود شدن مسیل سیلاب سبب شد که آب با حجم زیاد و فراوان وارد خیابان گردد و شاهد حادثه ناگوار باشیم.
رجبی معتقد است مجموعه ای از بی‌توجهی‌ها و عدم رعایت بعضی از موضوعات موجب شد که حادثه سیل در شیراز اتفاق بیفتد.
منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ فروردین ۹۸
614 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0