گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و زمینه های فعالیت آنها رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و زمینه های فعالیت آنها

باید در این دوره بیش از آن چه مردم انتظار دارند به آن ها خدمات بدهیم، تا رضایت آن ها بعنوان یک سرمایه اجتماعی برای سازمان جلب گردد.

کد خبر: 970927015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۹۷ - ۴:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از  سازمان  نظام مهندسی ساختمان یزد،باید در این دوره بیش از آن چه مردم انتظار دارند به آن ها خدمات بدهیم، تا رضایت آن ها بعنوان یک سرمایه اجتماعی برای سازمان جلب گردد.

گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و زمینه های فعالیت آنها

گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و زمینه های فعالیت آنها

گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و  زمینه های فعالیت آنها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: با بیان این مطلب در جلسه مهندسان نقشه بردار که روز ۲ شنبه بیست و ششم آذر برگزار گردید، اظهار داشت: حجم ساخت و ساز و کار بسیار بیش از آن است که وارد سازمان می ‌گردد.

بازار کار در اختیار ما نیست و طی سال های گذشته بخش بزرگی از بازار خدمات فنی-مهندسی را کم کم از دست داده‌ایم. پرونده های نظارتی پیوسته در حال کاهش است و به تبع آن درآمدهای مهندسان سیر نزولی یافته است.

سالاری، راهکار برون رفت از این وضع را بهبود کیفیت خدمات و بیان شفاف مسائل با مردم دانست.
به عقیده سالاری، بایستی قابلیت سازی در اعضای سازمان به لحاظ علمی و حرفه‌ای افزایش یابد.
حسینی _ عضو هیئت مدیره در رشته ی نقشه برداری نیز با اشاره به خواسته های معقول و منطقی مهندسان نقشه بردار خواستار همکاری آنها در حل مشکلات موجود شد.

به گفته حسینی،

احترام تخصص، عدالت‌محوری، شفاف‌سازی، پاسخگویی، احترام متقابل و رعایت اخلاق حرفه ای در میان مهندسان بویژه نقشه برداران می ‌تواند راهگشا برای ارائه خدمات بهتر باشد.

گسترش قابلیتهای مهندسان نقشه بردار و زمینه های فعالیت آنها

در این جلسه،

مهندسان نقشه بردار به مواردی چون مشارکت آن ها در تنظیم شناسنامه فنی و ملکی، توجه به نقشه هایی چون ساخت در پایان کار و استفاده گسترده تر از خدمات مهندسان نقشه بردار در تمامی مراحل ساخت و ساز شدند.

به گفته آنها نقشه برداری رشته ای است که از مراحل قبل از شروع ساختمان تا پایان ساخت و حتی در موارد خرید و فروشهای مکرر ساختمان کاربرد دارد و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است.

در این جلسه، سید کوشا توکلی مدیر امور مشترکین سازمان در گزارش مصور خود بیان کرد: در سازمان نظام مهندسی ساختمان دویست و نود و شش نفر مهندسان نقشه بردار عضویت دارند که هشتاد و دو نفر آنها دارای پروانه اشتغال هستند و از این عدد چهل نفر صلاحیت تفکیک دارد.
توکلی، افزایش مهندسان نقشه بردار دارای پروانه اشتغال را لازمه ارتقاء جایگاه این رشته دانست.
سید ابوالفضل هاشمی _ مدیر خدمات مهندسی سازمان نیز در گزارش خود از روند نظارت مهندسان نقشه بردار ابراز عنوان کرد: قابلیت های مهندسان این رشته با برگزاری دوره های آموزشی حین خدمت ارتقا یابد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۷
797 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0