خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی بیان کرد:

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

عبدالهی عنوان داشت: افزايش زمان صدور پروانه سبب زيان بخش خصوصی و يك لطمه جدی به اقتصاد است.

کد خبر: 970622002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ شهریور ۹۷ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عبدالهی عنوان داشت: افزايش زمان صدور پروانه سبب زيان بخش خصوصی و يك لطمه جدی به اقتصاد است.

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

خروج سازندگان از پروژه های  ساخت و ساز

دومین سلسه جلسه های تخصصی و آسیب شناسی نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا و کیفیت ساختمان برگزار گردید .
در این جلسه، عبدالهی _ نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی ادامه داد: اگر زمان صدور پروانه افزایش پیدا کند در واقع یک خواب سرمایه است برای فردی که در این بازار ملتهب و در این شرایط بحران اقتصادی جهاد می‌ کند و اشتغال ایجاد می‌ کند .
نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی افزود: وقتی این زمان‌ ها افزایش پیدا می ‌کند به اقتصاد و مردم لطمه وارد می گردد.
وی با اشاره به این که در مدت زمان افزایش صدور پروانه قیمت مصالح ساختمانی افزایش می یابد، تصریح کرد: بطور مثال امروز وقتی سازندگان قرارداد ساخت خود را امضا میکنند سپس فردای آن روز میلگرد سی درصد افزایش قیمت پیدا میکند دچار بحران می ‌گردند.
عبدالهی يكی از علل خروج سرمایه های سازندگان از پروژه های ساخت وساز را افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمان و هم چنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی ذکر کرد و افزود: بهمین علت سازنده ‌ها دارند پولشان را از این عرصه خارج می ‌کنند و طولانی کردن فرایند شهرسازی که علتش را قانون و پیچیدگی ‌ها قانون می ‌دانم و این که واگذاری‌ ها بطور کامل به دفاتر انجام نمی ‌شود سبب ایجاد مشکل برای مردم می ‌شود.

خروج سازندگان از پروژه های ساخت و ساز

عبدالهی خاطر نشان کرد: کلیه فرایندها از تشکیل پرونده تا چاپ پروانه ‌ها و چاپ گواهیها بصورت موازی در دفاتر و شهرداریها اتفاق می افتد و واگذاری صدور پروانه ساخت و اخذ گواهی بصورت کامل به دفاتر انجام نشده است از مسئولین شهرداری و شورای شهر خواست كه هر چه سريعتر برون سپاری به دفاتر را تكميل و جلوی آسيبهای جدی به سرمايه گذاران امر مسكن را بگيرند چرا كه در نهايت تمام اين زيانها متوجه مصرف كننده نهايی و عامه مردم خواهند بود.
منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته نقره ای آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ شهریور ۹۷
852 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0