برخورد دستگاه های اجرایی با ساخت و ساز غیر مجاز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی

برخورد دستگاه های اجرایی با ساخت و ساز غیر مجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه ‌های اجرایی مکلف هستند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع کنند و نظام مهندسی نیز توجه خاصی به این موضوع داشته باشد.

کد خبر: 191022005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ - ۱:۰۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه ‌های اجرایی مکلف هستند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع کنند و نظام مهندسی نیز توجه خاصی به این موضوع داشته باشد.

برخورد دستگاه های اجرایی با ساخت و ساز غیر مجاز

برخورد دستگاه های اجرایی با ساخت و ساز غیر مجاز

دستگاه‌ های اجرایی با ساخت  و ساز غیرمجاز برخورد کنند

سید کمال الدین میرجعفریان در حاشیه جلسه جمع بندی بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بیرجند گفت: در املاک دولتی و غیردولتی نباید خارج از ضوابط، ساخت و ساز گردد و این مهم باید در حریم‌ های شهری و روستایی هم مد نظر قرار گیرد.

میرجعفریان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد مورد بازدید پروژه‌های نیمه تمام بیرجند هنرستان کاردانش شمال شهر است که با توجه به پوشش چهارصد و پنجاه دانش‌آموز امیدوار هستیم با تلاش نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان آبان ماه شاهد بهره‌برداری از این هنرستان پانزده کلاسه باشیم.

وی تصریح کرد: ساختمان نیمه کاره کانون پرورش فکری کودکان بیرجند مشکل حقوقی داشت که با همکاری اداره راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و شهرداری عملیات اجرایی آن از امروز ۳شنبه شروع خواهد شد.

میرجعفریان افزود: در ارتباط با شهرک صنوف آلاینده مشکلات اجرایی و حقوقی آن با مساعدت دستگاه ‌های ذی‌ربط قسمت عمده‌ای مرتفع شد که امیدوار هستیم با توجه به استقرار هزار و ششصد کارگاه از این صنوف در یک بازه زمانی یک ماه تعیین تکلیف گردد.

وی، در مورد مشکلات زیرساختی اراضی موسوی بیرجند خاطر نشان ساخت: در ارتباط با صدور پروانه‌ها شورای شهر و شهرداری مقرر گردید همکاری لازم را داشته باشند و نیز دستگاه‌ های اجرایی و خدماتی ذی‌ربط در مدت پانزده روز مشکلات را جمع‌آوری و به دفتر فنی ارایه دهند تا در صورت مغایرت مشکلات مرتفع گردد.

برخورد دستگاه های اجرایی با ساخت و ساز غیر مجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با عنوان این که عملیات اجرایی خانه مطبوعات و سالن آمفی تئاتر علامه فرزان هم‌چنان ادامه دارد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرطی که اداره کل ارشاد اسلامی عملیات اجرای پروژه را تسریع بخشد در تخصیص منابع کمک خواهد کرد.

وی از بهره‌برداری پل غیرهمسطح شمال غرب استان تا دهه فجر خبر داد و افزود: این پل تا حد قابل ملاحظه‌ای مشکلات ترافیکی ورودی مرکز استان را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار بیرجند هم اظهار داشت: این بازدیدها با محوریت پروژه‌های قابل اهمیت انجام شد و بازدیدها در ارتباط با سایر پروژه‌های اهمیت‌دار و نیمه تمام ادامه خواهد داشت.

علی ناصری گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام مرکز استان انتقال صنوف آلاینده است که با جدیت دنبال خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: مالکیت زمین‌های مربوط به صنوف آلاینده در دست دولت، بخش خصوصی و شهرداری است که این زمین‌ ها توسط دولت خریداری و راه و شهرسازی در اختیار تعاونی ‌های صنوف آلاینده قرار خواهد داد.

فرماندار بیرجند افزود: با توجه به این که حدود هزار و هفتصد واحد در فاز اول این شهرک ساماندهی می‌شوند مقرر گردید که واحدهای انتخاب شده به شهرداری مراجعه و شهرداری نسبت به صدور پروانه مساعدت کند.

وی گفت: متقاضیان به محض این که پایان کار کارگاه‌ها را ارایه دهند سند مربوطه را از راه و شهرسازی دریافت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۸
519 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0