ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران انرژی ساختمان شرکت گاز

ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه‏ ها در سطح استان اصفهان فیمابین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، استانداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، اقدام به ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران اصفهان در اسفند ماه نود و هفت نمودند.

کد خبر: 980217010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری اجرای طرح ملی افزایش کارآیی موتورخانه‏ ها در سطح استان اصفهان فیمابین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، استانداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، اقدام به ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران اصفهان در اسفند ماه نود و هفت نمودند.

ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران

ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران

ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان  شرکت گاز تیران

ساختمان شرکت گاز تیران از دو ساختمان متصل شامل ساختمان اداری به مساحت تقریبی سیصد و دو متر مربع و ساختمان انبار و کارگاه مجموعا به مساحت تقریبی صد و بیست متر مربع و هم‌چنین ساختمان اداری دوم بهمراه محوطه به مساحت ۱۹۹۵ متر مربع با قدمت سی و یک سال است.
سیستم گرمایش ساختمان اصلی، شامل یک عدد دیگ آب گرم با ظرفیت حدود هشتاد و شش هزار کیلو کالری بر ساعت و سرمایش این ساختمان از طریق کولر آبی است. با توجه به آنالیز دود اندازه گیری شده، دمای دود متوسط حدود هفتاد درجه سانتیگراد و متوسط درصد اکسیژن موجود در دود نیز حدود ۱٫۱ درصد است، که متوسط بازدهی غیر خالص احتراق حدود ۷/۸۷ درصد و متوسط راندمان خالص حدود نود و هفت درصد برآورد میشود. با توجه به اعداد فوق راندمان احتراق در حد (خوب) است. هم‌چنین طبق استاندارد ۱۴۲۵۴ رده مصرف انرژی این ساختمان c است و شاخص مصرف انرژی آن دویست و سی و هشت کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است. میزان مصرف گاز سالانه ۸۸۲۴ مترمکعب و میزان مصرف برق سالانه ۱۱۸۵۵ کیلووات ساعت است.

ارزیابی و ممیزی انرژی ساختمان شرکت گاز تیران

راه‌کارهای کاهش مصرف انرژی برای این ساختمان در قالب راه‌کارهای پرهزینه، هزینه متوسط و کم هزینه ارائه شد که از اهم این راهکارها میتوان به تنظیم دمای داخل اتاقها و نصب شیر ترموستاتیک، استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی و گازی، ارتقاء سیستم کنترل منبع کویلی، استفاده از انرژی خورشیدی جهت تامین آب گرم مصرفی، استفاده از پنجره ها و درهای دو جداره، تفکیک کاربریها، عایق کاری و رسوب زدائی میتوان نام برد.
تیم کارشناسی و ارزیابان انرژی سازمان به تفکیک رشته ها از سجادی، کارشناس انرژی در رشته مکانیک، مهندس ملانوروزی کارشناس انرژی در رشته برق و احمدی اصل، کارشناس انرژی در رشته معماری تشکیل شده بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۸
528 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0