تاسیس هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

تاسیس هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد بیان کرد: سال نود و چهار تاکنون نزدیک به هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات صادر شده که فقط هفتاد و پنج مجوز آن به بهره برداری رسیده و حدود نود درصد پروانه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

کد خبر: 190626003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ تیر ۹۸ - ۷:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد بیان کرد: سال نود و چهار تاکنون نزدیک به هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات صادر شده که فقط هفتاد و پنج مجوز آن به بهره برداری رسیده و حدود نود درصد پروانه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

تاسیس هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات

تاسیس هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات

سال نود و چهار تاکنون هفتصد و سی و هفت پروانه  تاسیس در مورد دام و شیلات صادر شده است

بمناسبت سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محمد رضا خلف باغی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد و اعضای شورای این سازمان با استاندار یزد دیدار کردند.
محمدرضا خلف باغی با عنوان تاریخچه تاسیس این سازمان و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی در سال هشتاد، بیان داشت: این سازمان دارای ظرفیتهای قانونی از جمله سیاستهای کلی اصل چهل و چهار قانون اساسی، قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، قانون نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.
خلف باغی، عضویت افراد حقیقی و حقوقی سازمان را قریب به چهار هزار نفر عنوان کرد و گفت: قریب به هزار و نهصد عضو فارغ التحصیل این سازمان بیکار بوده و بیش از ششصد نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
وی تصریح کرد: تعرفه خدمات تصدی گری واگذار شده، سالیانه به کمک کلیه تشکلها با امضای وزیر ابلاغ می شود و در بسیاری از تعرفه های مهندسی در استان تا پنجاه درصد کمتر از تعرفه ابلاغی دریافت می گردد.
وی به بیان مشکلات عدیده ای که این سازمان با آن روبروست پرداخت و گفت: از جمله مسائلی که این سازمان با آن مواجه است این است که از سال نود و چهار تاکنون نزدیک به هفتصد و سی هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات صادر گردیده که فقط هفتاد و پنج مجوز آن به بهره برداری رسیده یعنی حدود نود درصد پروانه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند و نزدیک به پانصد و پنجاه و یک صدور پروانه تاسیس گلخانه صادر شده و تنها صد و هشتاد و هفت مورد آن به بهره برداری رسیده که علت اصلی آن نیز باید بررسی شود.

تاسیس هفتصد و سی و هفت پروانه تاسیس در مورد دام و شیلات

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، یزد را بعنوان نخستین استان در به کارگیری خدمات الکترونیکی معرفی کرد و با اشاره به همگامی این سازمان با سازمان مرکزی در روند پیشرو بودن خدمات الکترونیکی؛ خدماتی چون پنجره واحد صدور مجوزها، ارجاع کار، عضویت و رتبه بندی را از این جمله سامانه های الکترونیکی این سازمان عنوان کرد.

در ادامه اعضای شورای شرکت کننده برزگری، آخوندی، منتظری، کوچک زاده، آقایی، حاتمی زاده و سودایی زاده به ایراد سخن پرداختند.
باید زمینه ایجاد تشکلها فراهم گردد
محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این دیدار بیان کرد: معتقد هستم باید هر آن چه را که زمینه ایجاد تشکلها را فراهم می آورد تا باری از دوش دولت برداشته و از تصدی گریها جدا گردد حمایت کرد چون تشکلها میتوانند تقویت کننده ارتباط مردم و دولت باشند.
وی، حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد را در نشست ها، جهت در جریان قرار گرفتن تصمیمات لازم و ضروری دانست و گفت: نظام مهندسی با شرکت در نشست ها، ضمن ارایه سیاستها، گزارش رسمی و طرحهای راهبردی و پیشنهادات کاربردی میتواند پرسش ها و ابهامات را برطرف سازد.
طالبی، استفاده بهینه از منابع در دسترس و صیانت از منابع را امری مهم ذکر کرد.

منبع: فصل تجارت
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۸
736 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0