دایر شدن دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد فرامرز ذوقي

دایر شدن دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد

معاونت فني و تشکل هاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي بیان کرد: دفاتر نواحي نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي با هدف تمرکز زدايي در چارچوب تصميمات هيات مديره و تکريم ارباب رجوع در ۴ منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب کلانشهر مشهد تجهيز و راه اندازي گردید.

کد خبر: 970725001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۷:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت فني و تشکل هاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي بیان کرد: دفاتر نواحي نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي با هدف تمرکز زدايي در چارچوب تصميمات هيات مديره و تکريم ارباب رجوع در ۴ منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب کلانشهر مشهد تجهيز و راه اندازي گردید.

دایر شدن دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد

دایر شدن دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد

دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در  مشهد داير گردید

فرامرز ذوقي اظهار داشت: در حال حاضر امور مربوط به بازديدها در دفاتر واقع در نواحي جنوب، شرق و غرب مشهد نيز در دست انجام است لذا ديگر از ساختمان مرکزي نظام مهندسي بازديدي صورت نميپذيرد. دفتر شمال مشهد نيز در حال تجهيز است و تا هفته آينده موارد مربوط به بازديدها در اين دفتر فعال مي گردد.
ذوقی گفت: در مراحل بعدي دريافت گزارش هاي مرحله اي از مهندسان، انجام کنترل هاي فني ساختمان ها و انجام مکاتبات لازم با دستگاه ها و مهندسان از طريق دفاتر نواحي انجام خواهد شد لذا چنين فعاليت هايي در ساختمان مرکزي سازمان نظام مهندسي متوقف مي شوند.
وی، جلوگيري از ورود افراد بدون صلاحيت در ساخت و سازها و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسان را از وظايف هيات مديره نظام مهندسي ذکر و عنوان کرد: با راه اندازي دفاتر نواحي در مشهد دسترسي ها به ساختمان ها با سرعت و دقت بيش تري انجام مي گردد و حجم مراجعات به ساختمان مرکزي کاهش مي يابد.
* نظارت بر دفاتر نواحي
معاون فني و تشکلهاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي با اشاره به موضوع بر فعاليت اين دفاتر نيز اشاره و ذکر کرد: به اين منظور يک هسته مرکزي متشکل از زبده ترين نيروهاي نظام مهندسي در سازمان بعنوان ستاد مانيتورينگ بصورت نظام مند و ارتباطات اتوماسيوني فعاليت هاي نواحي را بررسي میکند. شکايت ها و اعتراضات مراجعان و مهندسان نيز از طريق همين ستاد بررسي خواهد شد.
وی ادامه داد: نظارت مستمر بر ساختمان ها از وظايف مهندسان است که با فعال شدن اين دفاتر دسترسي ها تسهيل شده و در فرصت کم تري رسيدگي به گزارش هاي مهندسان و اقدامات قانوني انجام خواهد شد.
* بیست و پنج هزار پرونده
ذوقی در ادامه به تشکيل سالانه بیست و پنج هزار پرونده در سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي اشاره و اظهار کرد: انجام کسر ظرفيت هاي مهندسان، بازديدهاي دوره اي در يک ساختمان، کنترل ارائه خدمات مهندس به ساختمان و کنترل صدور ضوابط پايان کار سفتکاري و بهره برداري از فعاليت هايي است که روي اين پرونده ها انجام مي گردد.

دایر شدن دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد

وی افزود: دريافت اطلاعات صدور شناسنامه فني ساختمان، کنترل هاي تست جوش و بتن، بخش هاي کنترل مدارک فني و موضوعاتي مانند تشکيل دفاتر مهندسي از ديگر فعاليت هايي است که روي اين پرونده ها صورت ميگيرد.
معاون فني و تشکلهاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي تصریح کرد: تشکيل دفاتر نواحي نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي تنها در تهران عملياتي شده و مشهد دومين شهر کشور است که با راه اندازي اين دفاتر اقدام به تمرکز زدايي فعاليت ها از ساختمان مرکزي کرده است.
سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي سی و هفت هزار عضو مهندس در ۷ رشته ساختماني دارد که در بیست و سه دفتر نمانيدگي اين استان مشغول فعاليت هستند.

منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
882 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0