تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل

تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس

ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر سیصد و پنجاه و شش شرکت عضو حقوقی و حقیقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل هستند که با محوریت سازمان نصر ارائه خدمات می ‌کنند.

کد خبر: 971102009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ بهمن ۹۷ - ۲:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندیین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر سیصد و پنجاه و شش شرکت عضو حقوقی و حقیقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل هستند که با محوریت سازمان نصر ارائه خدمات می ‌کنند.

تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس

تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس

سیصد و پنجاه و شش شرکت عضو نظام صنفی رایانه هستند / تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس

محمودنیا در آیین افتتاح نمایشگاه الکامپ در اردبیل گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هر استان متشکل از فعالان بخش خصوصی در زمینه شرکت‌ ها و فروشگاه‌ ها و افراد حقیقی هستند که با مدارک مرتبط با آی‌سی‌تی و طبق رای‌گیری هیئت مدیره تشکیل شده و بمدت ۳ سال فعالیت خود را انجام می ‌دهند.
محمودنیا ادامه داد: سازمان نصر کشور با آرای منتخبین استان ‌ها هیئت مدیره‌ای را شکل داده تا با حکم ریاست جمهوری، رئیس و اعضای هیئت رئیسه ملی انتخاب شوند.
وی اظهار داشت: اهم فعالیت ما در این سازمان شناسایی، ساماندهی و دسته‌بندی شرکت ‌ها و تیم ‌های مختلف در حوزه فناوری ‌های نوین است که بصورت تخصصی از آن ها حمایت کرده و تلاش می‌ کند در کنار کار تشکلی و صنفی این مجموعه‌ ها را در نیل به اهدافشان کمک و یاری کنند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: این سازمان سعی می‌ کند تا تمامی خدمات حوزه فناوری و اطلاعات را از جزئی‌ ترین تا کلی‌ ترین خدمات با تعیین قیمت و نظارتی که انجام می ‌دهد رصد کرده و در کنار کارگروه ‌های مختلف دولتی به فعالیت‌ های بخش خصوصی نظارت کامل داشته باشد.
محمودنیا افزود: سازمان نصر در استان اردبیل بعنوان بیست و نهمین استان از اوایل سال نود و چهار فعالیت خود را شروع کرده بطوری که در این ۳ سال نسبت به معرفی، عضوگیری و تثبیت جایگاه خود اقدام کند و ما در سال گذشته و امسال با حضور در نمایشگاه الکامپ تلاش می‌ کنیم تا توانمندی سازمان نصر و نظام صنفی رایانه‌ای را به رخ مخاطبان بکشیم.
وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر در کنار برگزاری نمایشگاه و تدارک برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه سازمان نصر بیش از سیصد و پنجاه و شش شرکت عضو اعم از حقوقی و حقیقی در استان اردبیل دارد و بیش از دو هزار نفر پرسنل با این بخش خصوصی همکاری و همراهی دارند.
وی گفت: با توجه به فعالیت شایسته‌ای که این سازمان در جلب اعتماد مجموعه‌ های دولتی و غیردولتی داشته تلاشمان بر این است تا در عضویت افراد و شرکت ‌های مختلف پایش را بصورت تخصصی انجام دهیم تا کارها بصورت مطلوب و با سهولت بیش تر به پیش رود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل از تشکیل شورای انتظامی در قالب این سازمان متشکل از نماینده پلیس فتا، استانداری و سازمان نظام صنفی خبر داد و افزود: با تشکیل این شورا بغیر از شکایت از اتحادیه ‌های صنفی مابقی شکایت ‌های تخصصی در این شورا عنوان گردیده تا با کمک مشاورانی که رتبه‌بندی شدند مسایل و موضوعات مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد تا نیازی به مراجع بالاتر نباشد.
وی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی را یادآور شد و تصریح کرد: در قالب کمیسیون‌ ها و کارگروه‌ های مختلف اکثر طرح‌ های مصوب با نظارت دقیق اجرایی و عملیاتی می گردد بطوریکه پس از سالیان طولانی و بلاتکلیفی‌هایی که شاهد آن بودیم فعالیت سازمان نظم صنفی با محوریت سازمان نصر از سال نود و چهار در این استان آغاز شده و هیئت مدیره این سازمان با حضور نه نفر بهمراه یک بازرس و ۳ نفر اعضای علی‌البدل برای مدت ۳ سال انتخاب شده و فعالیت خود را انجام می‌ دهند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل یاد آور شد: با مصوبه مجلس امیدوار هستیم طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات ایران به سرانجام رسیده و ما با گرداوری آئین‌نامه‌های جامع برای این سازمان همچون نظام مهندسی ساختمان بتوانیم فعالیت‌ های خود را به شکل هدفمند انجام دهیم.
محمودنیا، دنیای آینده را دنیایی با محوریت آی‌تی و حرکت به سمت فناوری ‌های نوین حتی در حوزه رسانه‌ای و کارهای تخصصی در بخش ‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: این شرایط می ‌طلبد که ما هر چه سریع تر سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات را تشکیل داده و به تقویت حرکت آن بیش از گذشته کمک کنیم.
وی، درآمد این سازمان را از محل دریافت حق عضویت اعضا یادآور شد و گفت: در تهران و از محل برگزاری الکامپ درآمد خوبی نصیب شرکت نصر می‌ شود ولی ما در این استان در حد قابل قبول نمی ‌توانیم از این محل درآمدی را کسب کنیم.

تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری و اطلاعات با تلاش مجلس

وی از سازمان نصر بعنوان نماینده بخش خصوصی در دفاع از حق و حقوق این بخش در قالب کارگروه‌ها و نشست های تخصصی دولتی‌ ها ذکر کرد و گفت: ما در حال مطالعه بازار استانی و فرامرزی برای تولید و عرضه محصولات حوزه آی‌تی هستیم که امیدوار هستیم شرکت‌ های فعال در این استان به حدی توانمند شوند که نیاز این بازار را بخوبی تامین کنند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل، نقش این شرکت‌ها را در ایجاد اشتغال و کارآفرینی خیلی بااهمیت و ارزشمند توصیف کرد و افزود: استاندار اردبیل هدفگذاری شایسته‌ای را در حوزه بیست هزار اشتغال انجام داده است که لاجرم تحقق این امر جز همراهی بخش خصوصی بویژه در فضای فناوری‌ های نوین ممکن نیست و باید به این حوزه با ابزارهای مختلف به دید حمایتی و بسترساز کارآفرینی و اشتغال نگریسته گردد.
وی بهترین راه حل در گذر از مشکل بیکاری را تقویت حوزه فناوری‌ های جدید نظیر شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌‌آپ ‌ها، مجموعه‌ های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حوزه آی‌تی با برندسازی و تقویت‌آپ‌ها، مجموعه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حوزه آی‌تی با برندسازی و تقویت مجموعه‌ های مرتبط و زیرمجوعه اعلام کرد و افزود: نمایشگاه امسال الکامپ که در فضای ۱ هزار و صد و پنجاه متری برپا شده هر چند از لحاظ کمیت غرفه‌های محدودی دارد ولی از نظر کیفی نمایشگاه امسال به مراتب در عرضه محصولات شایسته‌تر از هشت دوره گذشته است
منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۷
963 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0