عضو شورای شهر تهران بیان داشت؛

ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرای طرح ‌ها

محمد سالاری اظهار داشت: نگران بحث اجرایی هستیم، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی باید مهندسان ناظر را مکلف کنند که تخلف در حق نما، تخلف خط قرمز است.

کد خبر: 971109018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ - ۶:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد سالاری اظهار داشت: نگران بحث اجرایی هستیم، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی باید مهندسان ناظر را مکلف کنند که تخلف در حق نما، تخلف خط قرمز است.

ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرای طرح ‌ها

ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرای طرح ‌ها

ایجاد ضمانت اجرایی برای  اجرای طرح ‌ها

وی در مراسم افتتاح همایش نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرا که امروز (۳‌شنبه نهم بهمن ماه) برگزار گردید، ادامه داد: در شورای چهارم در بحث معماری شهری، بطور جدی به موضوع ساخت و ساز و درآمدسازی توجه کردیم، ولی به موضوع نمای ساختمان‌ ها که حق یک شهر است، توجهی نشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران عنوان کرد: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای چهارم داشتند، بیش از هفتاد درصد بیانات ایشان مربوط به معماری و توجه به موضوع نما بود و ما را به ایجاد کمیته نما در شورای شهر ملزم کردند، بماند که خیلی‌ ها نمی خواستند که این کمیته نباشد.
وی با عنوان این که در اصفهان و مشهد نیز چنین کمیته‌ای در حال فعالیت است، افزود: دانشگاه‌ های ما در حوزه مبانی نظری پژوهش‌ های جدی باید داشته باشند.
سالاری تصریح کرد: در سال هشتاد و سه که کمیته نما ایجاد شد، ما هیچ برنامه و طرحی نداشتیم و زمانی هم که به دانشگاه‌ ها مراجعه کردیم تا از آن‌ ها طرح و ایده‌ای برای ساخت ساختمان و شهرسازی بگیریم، آن ‌ها هم برنامه ‌ای آنطور که باید و شاید نداشتند.
وی خاطر نشان کرد: ما در کمیته نما، احکام توصیه‌ای، ایجابی و سلبی را تعیین و گرداوری کردیم که در رابطه با باید‌ها و نباید‌ها و توصیه ‌ها به موضوعات نما می‌ پردازیم.
شیشه‌ای یا آجری بودن نمای ساختمان ‌ها مهم نیست/ لزوم ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب در ساخت و سازها
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ما باید به سمتی برویم که با ایجاد نمایشگاه ‌ها و کارگاه‌ های آموزشی جشنواره‌های ساخت نما و سازه شهری را برگزار کنیم که با معرفی طرح ‌های برتر بین ارائه دهندگان آن رقابت برقرار گردد تا در نهایت از آن‌ ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به این که ما باید به سمتی برویم که بازپیرایی نما شکل گیرد، ادامه داد: بعد از ده ‌ها سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما حرکت خوبی را برای زیباسازی شهر تهران شروع کردیم که این اقدامات در مرکز شهر در معابر و میادین به چشم می‌ آید.

ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرای طرح ‌ها

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با عنوان این که در تصمیمگیری کمیته نما باید بحث تجدیدنظر در پرونده‌ها وجود داشته باشد، یاد آور شد: ما در کمیته نما یک کمیته انضباطی تشکیل دادیم تا در صورت رد طرحی در این کمیته بررسی ‌های مجدد صورت گیرد تا اگر طرحی نتیجه نگرفته است، قابل برگشت باشد.
وی با اشاره به ضمانت اجرایی در طرح‌ ها، اظهار داشت: در حوزه‌های سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ های مناطق پایتخت ضابطه‌ای در این مورد ایجاد شده که این رویکرد در حال تداوم است.
سالاری گفت: برخی شهرداران خوشحال از این هستند که طرح ‌ها اجرا نمی‌ گردند و با بهانه عدم اجرای طرح ‌ها درصدد اخذ تمهیدات مجدد مالی برای اجرای طرح‌ ها هستند که در این جا نقش دستگاه‌ های نظارتی پررنگ‌تر است، لذا باید برای طرح ‌های در حال شکل گیری ضمانت اجرایی لحاظ گردد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با عنوان این که طرح تفصیلی یک‌ طرح خیلی جامع و خوب است، گفت: ما نگران بحث اجرایی هستیم، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی باید مهندسین ناظر را مکلف کنند که تخلف در حق نما، تخلف خط قرمز است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد، نمای ساختمان حق عمومی شهر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۷
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0