شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  در نشست روسای سازمانهای نظام مهندسی استانها اعلام گردید:

تشکیل کارگروه پی‌گیری تعرفه خدمات مهندسی و ارجاع نظارت

روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها روز نهم مهر ماه در محل سالن جلسات شورای مرکزی تشکیل جلسه دادند تا درباره مهمترین مسائل مربوط به حوزه فعالیت خود، بحث و بررسی کنند.

کد خبر: 191003009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ مهر ۹۸ - ۲:۵۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها روز نهم مهر ماه در محل سالن جلسات شورای مرکزی تشکیل جلسه دادند تا درباره مهمترین مسائل مربوط به حوزه فعالیت خود، بحث و بررسی کنند.

تشکیل کارگروه پی‌گیری تعرفه خدمات مهندسی و ارجاع نظارت

تشکیل کارگروه پی‌گیری تعرفه خدمات مهندسی و ارجاع نظارت

تشکیل کارگروه پی‌گیری تعرفه خدمات مهندسی و ارجاع نظارت/ شیوه‌نامه‌های مغایر با قانون نظام مهندسی، پایداری درازمدت ندارد

در ابتدای نشست، فرج اله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با تأکید بر اهمیت انسجام و وحدت رویه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان، در عین حفظ استقلال آنان، به تشریح اقدامات انجام شده درجهت حل مسائل مربوط به شناسنامه فنی و ملکی، مجریان دارای صلاحیت، شناسه ملی سازمان‌های استان‌ها و ارجاع نظارت پرداخت.

علی‌رضا مجربی، دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز خواستار توجه ویژه به مفاد قانون نظام مهندسی شد و افزود: هر دستورالعمل یا شیوه نامه ای که مغایر با قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان باشد، نمیتواند در درازمدت پایدار بوده یا کارآمدی داشته باشد.

در ادامه نشست، روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها به رایزنی در باره مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه مسئولیت خود پرداختند و مسائل مربوط به بخشنامه های ابلاغی را به نقد و بررسی گذاشتند.

در این راستا امین مقومی، دبیر کمیسیون روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها از تشکیل کارگروه‌هایی برای پیگیری موضوع شیوه نامه ها و بخشنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، هم‌چنین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و هشت، شناسنامه فنی و ملکی و ارجاع نظارت و برگزاری نشست با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در آینده خبر داد.

تشکیل کارگروه پی‌گیری تعرفه خدمات مهندسی و ارجاع نظارت

هم‌چنین در مورد موضوع اصلاح ماده صد قانون شهرداریها نیز قرار شد در جلسه ای با معاون وزیر کشور موضوع دنبال گردد.

پی‌گیری برگزاری نشست ها با روسای قوای مقننه و قضاییه در مورد موارد مرتبط با اصلاح قانون نظام مهندسی و نیز مباحث مربوط به دیوان عدالت اداری از دیگر پیشنهادات این کمیسیون بود که مقرر گردید پی‌گیری گردد.

به گفته مقومی، در مورد صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها نیز مقرر گردید روسای سازمان‌ ها دیدگاههای خود را برای جمع بندی و انعکاس به شورای مرکزی ارائه کنند.

منبع: صما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته نقره ای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۸
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0