تشکیل کمیته مشترک برای توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تشکیل کمیته مشترک برای توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: کمیته مشترک برای توجه به  مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد تشکیل می گردد

کد خبر: 190804017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸ - ۵:۰۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: کمیته مشترک برای توجه به  مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد تشکیل می گردد

تشکیل کمیته مشترک برای توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد

تشکیل کمیته مشترک برای توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد

تشکیل کمیته مشترک برای  توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد

سالاری از تشکیل کمیته دو نفره برای توجه به خواسته های پیمانکاران ساختمان با حضور نماینده سازمان نظام مهندسی و نماینده شهرداری در ساخت و سازهای جدید خبر داد و گفت: در این کمیته در کنار توجه به ضوابط طرح تفضیلی شهر، به مطالبات مالک ساختمان هم توجه می گردد.

وی در بازدید از یکی از کارگاههای بزرگ ساختمانی استان تصریح کرد: به این ترتیب بازدید میدانی از محل اجرای ساختمان صورت میگیرد و با گفتگو با پیمانکار تفاهمی حاصل می گردد و قطعاً باید رعایت گردد و گرنه برخورد صورت میگیرد.

سالاری ادامه داد: درحال حاضر مأمور فنی، دستور تهیه نقشه را براساس ضوابط طرح تفضیلی ارائه و سطح اشغال و طبقات را مشخص میکند ولی با آغاز به کار این کمیته، به حرف مالک نیز توجه میشود و در نهایت به یک الگوی دستور نقشه کاملاً واقعی می رسیم که در اختیار پیمانکاران قرار میگیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به یکی از مشکلات اساسی ساخت و ساز در استان که دو نقشه ای بودن ساختمانها است، گفت: نقش ناظران در این حوزه برای جلوگیری از ساخت و سازهای ۲ نقشه ای بسیار پررنگ است و باید ناظران متخصص و کاربلد بکار گرفته شوند.

به گفته وی، در حال حاضر نقشه‌ها اعم از سازه و معماری صلابت، کیفیت و وجاهت قانونی، شرعی و عرفی ندارد و دونقشه ای بودن فرار از قوانین و مقررات محسوب می گردد، که متأسفانه در بین مردم نیز جا افتاده است.

سالاری با تأکید بر این که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بعنوان پشتیبان مهندسان استان نقش ایفا میکند، تصریح کرد: به این ترتیب میتوانیم در کمیسیونهای مختلف و ارتباط با دستگاههای گوناگون از جمله شهرداریها از حقوق مهندسان دفاع کنیم و فرآیندها نیز تسریع و مناسب تر طی گردد.

تشکیل کمیته مشترک برای توجه به مطالبات مالک در ساخت و سازهای جدید در یزد

وی با تأکید بر این که درحال حاضر همه تیم ساخت و ساز حرفه ای نیستند، مطرح کرد: مالکان باید مجبور گردند که از تیم تخصصی از جمله مجریان متخصص، ناظران متخصص و پیمانکاران متخصص برای ساخت و ساز استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: از طرف دیگر باید به کیفیت ساخت از جمله استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد نیز توجه گردد از این رو خدمات آزمایشگاهی در حوزه ساخت و ساز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سالاری خاطر نشان ساخت: عدم توجه به این مقوله سبب کاهش عمر مفید ساختمانها شده است که با هرحادثه ای اعم از سیل و زمین لرزه، ساختمان از بین میرود. این موضوع در استاندارد ملی ساختمان بسیار مهم است و باید مورد توجه پیمانکاران و مالکان قرار گیرد.

وی یاد آور شد: اگر بخواهیم ساخت و سازهای ایمن و استاندارد داشته باشیم تیم ساخت و ساز شامل مهندس ناظر، مجری و غیره باید مسئولیت خود را بپذیرند و به آن پایبند باشند.

در این نشست، مجری و سرمایه گذار ساختمان به بیان مشکلاتی از جمله خانه نشین شدن مجریان متخصص و روی کار آمدن مجریان بدون صلاحیت، حضور کمرنگ پیمانکاران قدرتمند در امر ساخت و ساز در استان، مشکلات بخش نظارت ساخت و ساز از طرف ناظران و همچنین مباحث مربوط به تهیه نقشه پرداختند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۸
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0