مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روز آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روز

آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم متخصصان کشاورزی به علوم روز مجهز گردند.

کد خبر: 971205020 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۴:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم متخصصان کشاورزی به علوم روز مجهز گردند.

مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روز

مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روز

مجهز شدن متخصصان کشاورزی   به علوم روز

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، با اکبر فتحی، ریاست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و شهرام شفیعی، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی دیدار کرد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در این دیدار ضمن گرامیداشت روز مهندسی اظهار داشت: خرسند هستم که دومین دیدار اعضای شورا و همکاران این سازمان با حضرتعالی مصادف با پنجم اسفند سالروز بزرگ داشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی است.
شفیعی اظهار داشت: قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی، سال هشتاد در مجلس شورای اسلامی تصویب و عملا وارد فاز اجرایی گردیده است.
مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روزشفیعی تصریح کرد: انتخابات سازمان نظام مهندسی هر ۴ سال یک‌بار در استان برگزار می شود و در آن یازده نفر به عنوان اعضای شورا انتخاب میشوند که از این بین چهار نفر به صورت انتصابی و هفت نفر به صورت انتخابی توسط اعضاء صورت میگیرند.
وی گفت: هدف از تشکیل این سازمان افزایش ضریب نفوذ پذیری دانش به مزارع در راستای ارتقا کمی و کیفی تولیدات کشاورزی با حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدید شونده و حمایت از حقوق صنفی مهندسی بود.

مجهز شدن متخصصان کشاورزی به علوم روز

رئیس سازمان نظام مهندسی استان ادامه داد: تعداد اعضای حقیقی سازمان به ۱۳۷۰۰ هزار نفر و تعداد اعضای حقوقی به پانصد و شش عضو رسیده است که حداقل مدرک آن ها برای عضویت در این سازمان کارشناسی در یکی از گرایشهای رشته مهندسی کشاورزی است و این سازمان علاوه بر شهر تبریز در بیست شهر دیگر استان دفتر نمایندگی دارد.
شفیغی، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی در چارچوب مقرارت اصل چهل و چهار قانون اساسی را مهم‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی اعلام کرد و گفت: به استناد قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، قانون نظام جامع دامپروی، گلخانه و قوانین مشابه تمامی صدور مجوزهای کشاورزی، نظارت فنی بر ساخت، امکان سنجی طرحها و ….از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان به این سازمان واگذار شده است.
وی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی عملی در راستای ارائه آموزش های به روز، به اعضای سازمان نظام مهندسی را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام نمود.
شفیغی، در مورد برنامه های پیش رو سازمان عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز خدمات خصوصی غیر دولتی، صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و فرستادن نیروهای متخصص، کشت فراسرزمینی در کشورهای همسایه، ایجاد کشت و صنعتهای کوچک با مشارکتهای اعضاء، اجرایی کردن برون سپاریهای فعالیتهای تصدیگری حوزه محیط زیست، توجه به ایده های برتر و اجرایی کردن فعالیتهای دانش بنیان و برندسازی محصولات کشاورزی با نام این سازمان را از دیگر اهداف این سازمان ذکر کرد.

منبع: آدینه پرس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
714 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0