کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها جلسه گروه تخصصی ترافیک

کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها

در جلسه گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی که روز ۳ شنبه بیست و سوم آبان برگزار گردید، تعیین مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی ترافیک در مواردی چون عارضه سنجی ساختمانها، تعیین دسترسیهای داخل و خارج ساختمانها و ایمنی محدوده کارگاههای ساختمانی صورت گرفت.

کد خبر: 970823012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷ - ۴:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در جلسه گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی که روز ۳ شنبه بیست و سوم آبان برگزار گردید، تعیین مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی ترافیک در مواردی چون عارضه سنجی ساختمانها، تعیین دسترسیهای داخل و خارج ساختمانها و ایمنی محدوده کارگاههای ساختمانی صورت گرفت.

کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها

کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها

کیفیت زیست محیطی و مسائل  ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها

 

در این نشست که قناعت _ عضو شورای مرکزی نیز حاضر بود پیشنهاد شد مبحث الزامات ترافیکی ساختمانها که کلیات آن در شورای گرداوری مقررات ملی ساختمان تایید شده است توسط شورای مرکزی به وزارتخانه ارسال و تصویب و ابلاغ آن از وزیر راه و شهرسازی در خواست شود.
در همین ارتباط محمدی نژاد _ عضو مدعو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی در مورد نقش خدمات مهندسی ترافیک در ساختمانها، ادامه داد: برای ساختمانهای مسکونی و اماکن عمومی از جهت تامین پارکینگ مناسب و راههای دسترسی باید از ابتدا تدابیر درستی اندیشیده شود. مضافاً این که در مورد برخی ساختمانها و یا راسته بازارها علاوه بر موارد یاد شده باید برای شبکه های معابر اطراف آن ها که ترافیک شان متاثر از آن مجموعه هاست طراحی لازم صورت گیرد.

کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی، اولویت مشکل مردم در کلان شهرها

این کارشناس ارشد ترافیک و عضو گروه تخصصی نظام مهندسی تهران با اشاره به این که اولویت مشکل شهروندان بویژه در کلانشهرهایی مانند تهران کیفیت زیست محیطی و مسائل ترافیکی است، یاد آور شد: در عمده موارد مسائل زیست محیطی چون آلودگی هوا و آلودگیهای صوتی نیز ناشی از ترافیک است که تا به حال بخاطر کم توجهی به بخش ترافیک در مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان، زمان را برای پیشگیری و حل مشکل شهروندان از دست داده ایم و بایستی در اصلاح و تصویب و ابلاغ الزامات ترافیکی تسریع بعمل آید.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۷
863 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0