کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده‌های صنعت ساختمان ،عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده‌های صنعت ساختمان

جمشید پرویزیان ظهر شنبه در جلسه خبری با اصحاب رسانه گفت: بسیاری از ایده های ناب در عرصه ساختمان و هشتاد و دو صنعت وابسته به حوزه ساختمان داریم که بخاطر عدم تمکن مالی و نبود یک سرمایه گذار سوخت میشود بهمین علت تلاش کردیم درجهت کارآفرینی در قالب یک گردهمایی این ایده های ناب را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کنیم.

کد خبر: 970918014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل  از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان، جمشید پرویزیان ظهر شنبه در جلسه خبری با اصحاب رسانه گفت: بسیاری از ایده های ناب در عرصه ساختمان و هشتاد و دو صنعت وابسته به حوزه ساختمان داریم که بخاطر عدم تمکن مالی و نبود یک سرمایه گذار سوخت میشود بهمین علت تلاش کردیم درجهت کارآفرینی در قالب یک گردهمایی این ایده های ناب را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کنیم.

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده‌های صنعت ساختمان

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده‌های صنعت ساختمان

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی  ایده‌های صنعت ساختمان

پرویزیان گفت:

با توجه به وضعیت اقتصادی موجود سرمایه گذاری روی ایده هایی که کمک به حوزه کارآفرینی و رونق اقتصادی کند خیلی بااهمیت است و در مرحله اول برای شناسایی این ایده ها به سراغ شرکتهای دانش بنیان و پارکهای فناوری رفتیم .

وی: با عنوان این که در حال حاضر توانستیم در قالب پارک فناوری نوآوری امسال ۴ ایده را به مرحله تجاری سازی برسانیم، خاطر نشان کرد: یکی از ایده های که قابل سرمایه گذاری بود این که با استفاده از انرژی خورشیدی غبار را از بین ببریم که در ابتدا این ایده با استفاده ازمتخصصان حوزه مواد مورد آزمایش قراردادیم و بعد از صحت کار که می توانیم از انرژی خورشیدی در جهت رفع آلودگی غبار استفاده کرد، سرمایه گذاری کردیم.

پرویزیان،

نورپردازی برق و معماری را دومین ایده شناسایی شده و قابل سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: امروز نورپردازیها خود عامل آلودگی نوری هستند و هم چنین موجب آزار و اذیت شهروندان می گردد ولی با استفاده از این روش بصورت علمی و نور پردازی ها و با ایجاد یک نمای زیبا میتوانیم به جذب گردشگر هم کمک کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان :با اشاره به این که سرمایه گذاری روی آیس بانکها که تا به حال وارداتی بوده بمنظور صرفه جویی در حوزه آب و برق با استفاده از یخ توانستیم کمک به خنک سازی ساختمانها کنیم یکی از این ایده ها بود که در حال سرمایه گذاری روی آن هستیم، تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات امروز در حوزه ساختمان سازی اینست که ساختمانها احداث می گردد ولی نگهداری در این عرصه نداریم که با متریال گذاری نیز در این حوزه وارد شدیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: با برگزاری نخستین شتاب دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته کشور در اصفهان بدنبال ایجاد حلقه اتصال بین دانش و فناوری و صنعت هستیم که روی ۵ حوزه هوشمندسازی، معماری پایدار، مدیریت راهبری ساختمان و روشهای ساخت و بهره برداری و مدیریت انرژی و توسعه مواد ومصالح نوین برگزار می گردد.

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده‌های صنعت ساختمان

پرویزیان با اشاره به این که مرکز شتاب دهنده ساختمان از دو طریق ارجاع و جذب ایده‌ها پیش خواهد رفت، ادامه داد: این مرکز شکاف مالی و شکاف مدیریتی را برای استارتاپ‌ های نوپا پر خواهد کرد و ایده‌ های آن ها را به تجاری سازی می‌ رساند. هم چنین تلاش می گردد که در پروژه‌های بزرگ نیز از ایده‌ها بدرستی استفاده گردد.
وی با عنوان این که در صنعت ساختمان بروکراسی اداری فعالان را احاطه کرده است، یاد آور شد: معمولاَ نتایج خوبی از حضور ایده‌ها در بخش دولتی گرفته نمی‌ شود بهمین علت این موضوعات باید در بخش خصوصی وارد شود چرا که در این بخش بدون بروکراسیهای اداری دولتی کار بهتر پیش می‌ رود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
1105 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0