جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان شهرساز برگزاری جلسه

جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان شهرساز

1 شنبه هفتم بهمن ماه نود و هفت، کمیته آموزش کمیسیون تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران، میزبان شهرسازان عضو سازمان شركت كننده در آزمون ورود به حرفه یازدهم بهمن نود و هفت بود. این جلسه در 2 نوبت صبح از ساعت ده صبح در سالن جلسات هیات مديره با حضور شایان توجه، در حدود پانزده نفرد از اعضا برگزار شد.

کد خبر: 971116010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ - ۴:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،۱ شنبه هفتم بهمن ماه نود و هفت، کمیته آموزش کمیسیون تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران، میزبان شهرسازان عضو سازمان شركت كننده در آزمون ورود به حرفه یازدهم بهمن نود و هفت بود. این جلسه در ۲ نوبت صبح از ساعت ده صبح در سالن جلسات هیات مديره با حضور شایان توجه، در حدود پانزده نفرد از اعضا برگزار شد.

جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان شهرساز

جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان شهرساز

جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان  شهرساز

سخنرانان این جلسه، غلامرضا آزاد، تقي زاده و الهام امیني و مدرس، محسن اسماعیلي بودند. در جلسه حاضر، آزاد، فعال بودن و شرکت در جلسات و نشست هايي تخصصی اينچنیني را داراي مزایای بیشماری دانست و افزود: ميتوان راندمان خوبی از این رویدادها کسب کرد؛ ضروری است که با اعضا در ارتباط بوده و همچنین از فرصتهایی که پیش روی مان قرار خواهد گرفت، نهایت استفاده را کنیم.
تقي زاده، استفاده از حضور صاحبان خرد و اندیشه را یکی از مزایای برگزاری چنین جلساتی عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم این سنت به سایر بخشهاي سازمان نیز تعمیم داده شود تا صحبتهای نسل جوان شهرساز شنیده شود. در چارچوب چنین وظایف گسترده ای و با پیگیریهای مستمر، كمیسیون تخصصي شهرسازي سازمان از ابتدای فعالیت خود تا کنون با جدیت نسبت به افزایش حضور و فعالیت مهندسان شهرساز جوان عضو سازمان، برنامه ریزی کرده و همت گمارده تا بعنوان بازوان توانای مهندسي نقش آفرینی بهتر و بیش تری داشته باشند.
در ادامه ي مباحث، الهام امیني با عنوان اینکه بدون شک، در شرایط فعلی سازمان نظام مهندسي ساختمان، اتخاذ تصمیمات شجاعانه، قانون مدارانه همراه با نوآوری از طرف اعضا كمیسیون تخصصي شهرسازي و البته با بهره گیری از نظرات نخبگان و فعالان صنفی، مشارکت اعضا بعنوان سرمایه های اجتماعی در سایه همدلی عمومی میان همه ذی نفعان و تعامل عقلانی بر مبنای مناف كل اعضا شهرساز، میتواند منجر به برداشتن قدم های بزرگ برای عبور از مشکلات موجود و قدم نهادن در مسیری مطمئن جهت شتاب بخشی حرکت بسوی اعتلای شهرسازی در استان تهران باشد.
وی گفت: اینکه این گونه جلسات، ضمن آنکه سبب تبادل اطلاعات و هم اندیشی اعضاء می شود، موجبات بازبینی مقررات و رفع چالشهای آموزشی و پژوهشی را در پی دارند که میتواند از جمله فواید جلسات تخصصی باشد.

جلسه ورود به حرفه ویژه مهندسان شهرساز

امینی ضمن ابراز امیدواری به انجام مباحثات علمی، وعده داد کمیته آموزش کمیسیون تخصصی شهرسازی سازمان در آینده نه چندان دور با برگزاری چنین جلساتی، سعی بر برقراری ارتباطات و افزایش تعامل با اعضا خواهد داشت.
در ادامه این جلسه، محسن اسماعیلی از اساتید جوان و برجسته حوزه شهرسازی کشور، مهمترین مباحث مربوط به آزمون نظام مهندسی شهرسازی و شرایط پروانه اشتغال بکار مهندسی شهرسازی را تشریح و با عنوان مثالها و نمونه های عینی، به اولویت بندی مناب آزمون با توجه به تکرار پرسش ها در سالهای گذشته که با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان همراه بود، پرداخت.
وی، ضمن تشریح پرتکرار ترین پرسش ها در آزمونهای نظام مهندسی ساختمان در پنج سال اخیر، به بیان مثالهای گوناگونی از کتب مرج (مناب آزمون) با مشارکت و ارائه نظر از طرف حاضران و پخشایش سوالات در آزمونهای نظام مهندسی شهرسازی پنج سال اخیر اشاره داشت.
در خاتمه این جلسه، اعضا حاضر صمیمانه از همکاری و همدلی و حمایت کمیسیون تخصصی شهرسازی و محسن اسماعیلی قدردانی کرده و درخواست تمدید چنین جلساتی را داشتند. مسئولین محترم کمیسیون تخصصی شهرسازی ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه عزیزان در آزمون پیش روی، تعهد کردند در تقویت شبکه ارتباطی با اعضا قدم برداشته و بیش از گذشته با اعضا تعامل سازنده داشته باشند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۷
675 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0