بیکاری مهندسان ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان کرمانشاه بیان کرد:

بیکاری مهندسان

حسن شرفی ضمن گرامیداشت روز مهندس، اظهار داشت: به علت عدم هماهنگی عرضه و تقاضا در رشته‌های مهندسی، هم اکنون خیل قابل‌توجهی از مهندسان جامعه بیکار هستند.

کد خبر: 971206003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱۱:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن شرفی ضمن گرامیداشت روز مهندس، اظهار داشت: به علت عدم هماهنگی عرضه و تقاضا در رشته‌های مهندسی، هم اکنون خیل قابل‌توجهی از مهندسان جامعه بیکار هستند.

بیکاری مهندسان

بیکاری مهندسان

گروه قابل‌توجهی از مهندسان جامعه  بیکار هستند/ مهندسی عمران و معماری اشباع‌ گردیده است

وی، با اشاره به بیکاری بالا در جامعه مهندس کشور و استان، ادامه داد: با توجه به گرایش بی‌رویه جوانان و دانش آموزان به رشته ‌های مهندسی بدون در نظر گرفتن توازن میان عرضه و تقاضای جامعه، هم اکنون بیش از نیاز جامعه و کشور دانشجوی رشته مهندسی داریم.

شرفی با تأکید بر این که رشته‌هایی مانند عمران و معماری تا چند سال آینده به حد اشباع می ‌رسند، افزود: استعداد و علاقه ذاتی و هم‌چنین شناسایی نیاز جامعه به شغل جزء مؤلفه‌های اساسی در امر پیشرفت تحصیلی در رشته ‌های تخصصی مانند مهندسی محسوب می گردد که متأسفانه والدین و دانش آموزان تنها به‌ صرف اخذ مدرک مهندسی این نکات اساسی را فراموش می ‌کنند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان کرمانشاه، از دیگر مشکلات موجود در جامعه مهندسی کشور و به طبع کرمانشاه را عدم افزایش تعرفه‌های نظام‌مهندسی ذکر کرد و گفت: طی ۲ سال اخیر نرخ تعرفه نظام‌مهندسی بدون هیچ تغییری باقی ‌مانده است و این در حالیست افزایش قیمت ‌ها در بسیاری بخش‌ های مستقیم و غیرمستقیم با معیشت مهندسان رخ‌ داده است و در این شرایط نمی ‌توان انتظار داشت که پیشرفت و توسعه در این حرفه بوجود بیاید.

بیکاری مهندسان

وی، یکی از راه‌کارهای مهم توانمندسازی امور مهندسان را همکاری ارگان‌ های دولتی، شهری و خصوصی با نظام‌مهندسی و جامعه مهندسان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: ارتباط بیش تر و البته تخصصی جامعه مهندسین با مدیران استان علاوه بر ارتقا کیفیت پروژه‌های شهری در بخش‌ های مختلف، می‌تواند به بهبود وضعیت شغلی مهندسین کرمانشاه کمک کند.
لازم به ذکر است که در حال حاضر سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کرمانشاه دوازده هزار و چهارصد عضو مهندس در حوزه عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک دارد که از این تعداد پنج هزار و هشتصد مهندس دارای پروانه و مابقی بدون پروانه هستند.

منبع: خبرگزاری موج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
852 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0