مسئولیت پذیری مهندسان، عاملی برای کاهش جرائم جامعه سید رضا سید حسینی

مسئولیت پذیری مهندسان، عاملی برای کاهش جرائم جامعه

سید رضا سید حسینی _ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که در مراسم سوگند مهندسان سخن میگفت با عنوان این مطلب گفت: حقوق شهری یک حقوق عمومی است و امنیت و آرامش افراد جامعه را شامل میشود اگر شما مهندسان مسئولیتها و نظارتها را درست انجام دهید، شهری طبق الگوهای پیشرفته خواهید ساخت که شهروندان از امنیت و بهداشت روانی برخوردار هستند. در این صورت از وقوع بسیاری از جرائم هم جلوگیری می گردد.

کد خبر: 971104012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ بهمن ۹۷ - ۳:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید رضا سید حسینی _ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که در مراسم سوگند مهندسان سخن میگفت با عنوان این مطلب گفت: حقوق شهری یک حقوق عمومی است و امنیت و آرامش افراد جامعه را شامل میشود اگر شما مهندسان مسئولیتها و نظارتها را درست انجام دهید، شهری طبق الگوهای پیشرفته خواهید ساخت که شهروندان از امنیت و بهداشت روانی برخوردار هستند. در این صورت از وقوع بسیاری از جرائم هم جلوگیری می گردد.

مسئولیت پذیری مهندسان، عاملی برای کاهش جرائم جامعه

مسئولیت پذیری مهندسان، عاملی برای کاهش جرائم جامعه

مسئولیت پذیری مهندسان جرائم جامعه  را کاهش میدهد.

وی با اشاره به اینکه ترک مسئولیت ضمان آور است و اگر کسی مسئولیتی به عهده داشته باشد و آن مسئولیت را ترک کند در قبال هر خسارت مادی و معنوی که به اشخاص یا اموال آنها وارد می گردد، ضامن است و باید خسارت را جبران کند گفت: این ضمانت مسئولیت مدنی و کیفری است. لذا مهندسی حرفه مهمی است که شما مهندسان جوان که تازه وارد حرفه مهندسی شده اید باید دقت لازم را داشته باشید تا در آینده با مشکل روبرو نشوید.
سید حسینی با عنوان این موضوع که نباید ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ یک امر عادی بشود، اظهار داشت: از ابتدا باید جلوی تخلفات را بگیرید. این که کاری با تخلف به اتمام برسد و در پایان با ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه مشکل به ظاهر حل و فصل گردد با شهرسازی جدید سازگار نیست. باید برای حل این مشکل به فکر چاره باشید. همه ی این موارد باید مد نظر قرار گیرد شهرداری باید وارد عمل گردد و از ابتدا پیشگیری کند شورای انتظامی سازمان هم باید با مهندسان متخلف برخورد کند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شیوه نامه ابلاغی وزیر اسبق راه و شهرسازی ادامه داد: طی نامه ای به شهرداری اجرای آن شیوه نامه را فعلا منتفی اعلام کرده ایم تا با توجه به مسائل پیش آمده در باره آن کارشناسیهای لازم صورت بگیرد.
وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ۳ رکن اصلی و مرتبط با هم درحوزه ساخت و ساز هستند، تصریح کرد: این ۳ نهاد باید با همکاری هم و دست در دست یکدیگر مشکلات را حل کنند نه این که در هنگام رویارویی با مشکلات صورت مسئله را پاک کنند. پاک کردن صورت مسئله نه تنها مشکل را حل نمیکند بلکه بر مشکلات می افزاید.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم در آیین سوگند مهندسی بیان کرد:
امروز با این آیین، تعهد در کنار تخصص قرار میگیرد و باید با عملکرد مناسب در حیطه کاری، رعایت قوانین و اخلاق حرفه ای میزان اعتماد عمومی به جامعه مهندسی را افزایش دهیم.

مسئولیت پذیری مهندسان، عاملی برای کاهش جرائم جامعه

امروز، تعهد در کنار تخصص قرار میگیرد و باید با عملکرد مناسب در حیطه کاری، رعایت قوانین و اخلاق حرفه ای میزان اعتماد عمومی به جامعه مهندسی را افزایش دهیم.
در این آیین، که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مهندسان پیشکسوت و مهندسان گرفته شده در آزمون ورود به حرفه اردیبهشت نود و هفت انجام شد.
ویزواری اظهار داشت: مهندسی فقط گرفتن مدرک نیست مهندسی یک حرفه و کارآفرینی است. شما مهندسان جوان باید تمام سعی خود را در جهت کسب فناوریهای روز و استفاده از تجربیات مهندسان پیشکسوت به کار بگیرید.
وی خاطر نشان کرد: امروز این جا گرد هم جمع شده ایم تا ضمن ایراد سوگند مهندسی، هم قسم شویم تا منافع سازمان و مهندسان و از همه مهم تر منافع عمومی و مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و از تخلفات ساخت و ساز جلوگیری کنیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۷
642 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0