شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان داشت: اگر مهندسین از مصالح ساختمانی شناخت کافی داشته باشند و ساختمان ‌ها را با وجدان کاری بسازند میزان تخریب و خسارات در حوادث کاهش می‌ یابد.

کد خبر: 960929008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان داشت: اگر مهندسین از مصالح ساختمانی شناخت کافی داشته باشند و ساختمان ‌ها را با وجدان کاری بسازند میزان تخریب و خسارات در حوادث کاهش می‌ یابد.شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی  خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

علی‌ اکبر رمضانیان‌ پور ظهر ۴ شنبه در اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش ‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) در حال برگزاری است، با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته مسئولین به جای صحبت برای صاحبان مشاغل به صحبت آن‌ ها گوش می‌ دهند، گفت: اگر به حضور خداوند در تمامی لحظات زندگی اعتقاد و ایمان داشته باشیم و خدا ترسی داشته باشیم در همه مشاغل اخلاق را رعایت می ‌کنیم.
رمضان پور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ادامه داد: خداوند در این آیات به ما گفته است که همه آسمان‌ ها و زمین در حال تسبیح هستند که نشانه اینست که همه جامدات دارای روح بوده و اگر ما بتوانیم روح این جامدات را درک کرده و به آن عنایت کنیم می ‌توانیم در عرصه‌ های مختلف موفق شویم.
وی با اشاره به این که مهندسین در ردیف اول عمران و آبادانی جهان قرار دارند، افزود: مهندسینی که در لباس جمهوری اسلامی خدمت می ‌کنند باید برای سایر مردم جهان الگو باشند و بهمین علت باید تمامی اقدامات خود را به بهترین کیفیت انجام دهند.

شناخت مهندسین از مصالح ساختمانی خسارت حوادث را کاهش می ‌دهد

این استاد دانشگاه با بیان این که برخی می ‌گویند زلزله یک بلای طبیعی بوده و ممکن است در یک منطقه چند سال یک ‌بار تکرار گردد، خاطر نشان ساخت: بر اساس بررسی ‌های انجام شده اگر در شهری همچون تهران زلزله بیاید نزدیک به ۷ میلیون نفر فوت می ‌کنند و به علت تخریب ساختمان‌ های محله‌ های پایین شهر دسترسی به افراد آسیب دیده نیز مشکل می‌ شود در حالی ‌که برخی هم در برج ‌های ضد زلزله شمال تهران با خیالی آسوده استراحت می ‌کنند.
وی با اعلام این که افراد مسئول باید نسبت به زمین خواری‌ هایی که انجام می‌ شود پاسخگو باشند، یاد آور شد: بسیاری از مشکلاتی در مسائل مختلف وجود دارد ناشی از ضعف افراد در خودشناسی، خداشناسی و محیط شناسی است و امروزه رسالت افراد در شناخت خود، خدای خود و محیط اطراف در راستای توسعه پایدار است.
رمضان پور ابراز داشت: اگر مهندسین از مواد و مصالح ساختمانی شناخت کافی داشته باشند و ساختمان ‌ها را با وجدان کاری بسازند میزان تخریب و خسارات مالی و جانی در حوادث کاهش پیدا می ‌کند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0