وزیر راه و شهرسازی

مهندسان ، نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای اجازه نمی دهد مهندسان زیر نقشه های ساختمانی غیرقانونی را امضا و آنها را تایید کنند.

کد خبر: 5791 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵ - ۷:۱۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای اجازه نمی دهد مهندسان زیر نقشه های ساختمانی غیرقانونی را امضا و آنها را تایید کنند.مهندسان  نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

مهندسان  نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

مهندسان نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

مهندسان  نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

«عباس آخوندی» عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: آموزش حرفه ای مهندسان از مهمترین وظایف سازمان های نظام مهندسی است و وزارت راه و شهرسازی نیز همواره از این اقدام سازمان های نظام مهندسی حمایت می کند.
وی اضافه کرد: مهندسان یک مسئولیت اجتماعی بزرگ در برابر جامعه دارند و باید به مسئولیت حرفه ای و اجتماعی خود به طور جدی توجه کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در بودجه سال ۱۳۹۶ شهر تهران، درآمد از محل فروش تراکم ۸۹ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و اگر به یک مهندسی اعلام شود با فروش تراکم غیرقانونی باید نقشه آن را تایید کند آیا مهندس می تواند بگوید این غیرقانونی است؟
آخوندی تصریح کرد: مهندسان حجم گسترده ای از ساختمان سازی های خلاف قوانین و مقررات در شهرها را امضا کرده اند که نتیجه آن شکلگیری شهرهای غیرقابل سکونت و غیرقابل حرکت با هزاران معضل اجتماعی است.


وزیر راه و شهرسازی درباره قانون سازمان های نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: ماموریت اصلی این قانون، تایید حرفه ای مهندسان است و هر مهندسی بخواهد در کشور به طور حرفه ای کار کند، باید در یکی از سازمان های نظام مهندسی عضو باشد.
آخوندی تاکید کرد اکنون سازمان های نظام مهندسی- به عنوان بزرگ ترین سازمان حرفه ای ایران در زمینه ساخت و ساز- بیش از ۳۰۰ هزار نفر عضو دارند.

مهندسان  نقشه های ساختمانی غیرقانونی را تایید نکنند

منبع: بولتن نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۵
893 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0