نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور

نارضایتی مهندسان امضا فروش از تصمیم آخوندی / بساط رانت در صنعت ساختمان برچیده میگردد

عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور با اشاره به این که ابلاغ دستورالعمل منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان جلوی رانت در این صنعت را می ‌گیرد، بیان کرد: تصمیم اخیر وزیر شهرسازی سبب کاهش صوری کاری، برگه فروشی و پروانه فروشی می ‌شود.

کد خبر: 961110005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ - ۱:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور با اشاره به این که ابلاغ دستورالعمل منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان جلوی رانت در این صنعت را می ‌گیرد، بیان کرد: تصمیم اخیر وزیر شهرسازی سبب کاهش صوری کاری، برگه فروشی و پروانه فروشی می ‌شود.نارضایتی مهندسان امضا فروش از تصمیم آخوندی

نارضایتی مهندسان امضا فروش از تصمیم آخوندی

نارضایتی مهندسان امضا فروش از تصمیم آخوندی

نارضایتی مهندسان امضا فروش  از تصمیم آخوندی / بساط رانت در صنعت ساختمان برچیده میگردد

مهرداد هاشم زاده در مورد دستورالعمل وزیر شهرسازی مبنی بر منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان ادامه داد: این تصمیم در مجموع در جهت اصلاحات سازمان نظام مهندسی بوده است.
هاشم زاده با اشاره به این که دستورالعمل ابلاغی از طرف وزیر سبب کاهش صوری کاری، برگه فروشی و پروانه فروشی می گردد، افزود: با این جنس از تصمیمات سازمان نظام مهندسی در مسیر حرفه ‌ای شدن حرکت خواهد کرد.
عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور تمام افرادی که در صنعت ساختمان به صورت حرفه ای مشغول بکار هستند از این تصمیم و دستورالعمل استقبال کردند، گفت: این دستورالعمل میتواند قدمی در جهت ساخت و ساز حرفه‌ ای در صنعت ساختمان باشد.
وی با اعلام این که بخشی از مهندسان که در برخی از دستگاه‌ ها و نهادهای دولتی مشغول بکار هستند و بخشی از درآمدشان وابسته به اجاره دادن پروانه بود، از این اقدام ناراضی هستند، افزود: از این پس فعالیت این کارمندان در فعالیت ساختمانی تخلف محسوب می گردد و ابزار شناسایی این افراد و منع فعالیت آن ها، می ‌تواند لیست بیمه باشد.

نارضایتی مهندسان امضا فروش از تصمیم آخوندی

هاشم زاده تصریح کرد: باید از افراد بخواهند که لیست بیمه را ارائه دهند. بویژه این که از پروانه برخی از شرکت‌ های حقوقی استفاده میشود و معتقد هستم باید نظام مهندسی مسئولیت را از این شرکتها بخواهد و در صورت بروز تخلف از طرف این شرکتها، موضوع به شورای انتظامی ارجاع داده شود.
وی مطرح کرد: دستورالعمل ابلاغی از طرف وزیر راه و شهرسازی مانع از ایجاد رانت در صنعت ساختمان میشود .
عضو شورای شهرسازی جامعه مهندسان مشاور خاطر نشان ساخت: برخی از افرادی که در دستگاه‌ های دولتی بویژه نهادهایی که تعارض منافع در آن وجود دارد مشغول بکار هستند و معمولا جایگاه آن ها بین سطوح مدیران میانی تا عالی است. آن ها دارای دسترسی به اطلاعات خاص هستند که دسترسی به این اطلاعات رانت ایجاد میکند و از همین رانت در صنعت ساختمان سوء استفاده‌هایی شده است.
هاشم زاده افزود: البته یکی از عللی که سبب فعالیت کارمندان دولت در این زمینه می ‌شود، دستمزد پایین این افراد در دستگاههای دولتی است البته این حداقل حقوقها شامل مدیران میانی به بالا که دسترسی به اطلاعات خاص و رانت دارند، نمیشود.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۶
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0