مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند سرپرست راه وشهرسازی استان گلستان مطرح کرد:

مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

حسین محبوبی سرپرست راه وشهرسازی گلستان عنوان کرد: همان گونه كه هر حرفه وشغلی الفبایی دارد وشرط موفقیت در آن آشنایی با آن و عمل به آن می ‌باشد الفبای حرفه مهندسی مقررات ملی ساختمان است و مهندس موفق مهندسی است كه ضمن شناخت این مقررات و ضوابط ، خود را مجبور به اجرا و رعایت آن بداند و در انجام تكالیف خود مسئولانه رفتار و امانت دار كار باشد.

کد خبر: 960903004 تاریخ انتشار: جمعه ۳ آذر ۹۶ - ۸:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  حسین محبوبی سرپرست راه وشهرسازی گلستان عنوان کرد: همان گونه كه هر حرفه وشغلی الفبایی دارد وشرط موفقیت در آن آشنایی با آن و عمل به آن می ‌باشد الفبای حرفه مهندسی مقررات ملی ساختمان است و مهندس موفق مهندسی است كه ضمن شناخت این مقررات و ضوابط ، خود را مجبور به اجرا و رعایت آن بداند و در انجام تكالیف خود مسئولانه رفتار و امانت دار كار باشد.مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

 

مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی  ساختمان بدانند

“حسین محبوبی ” در آئین سوگند مهندسان جدیدالورود سازمان نظام مهندسی استان گلستان؛ گفت: مهندسین علاوه بر پویایی، توانمندی و دقت در اجرا، موظف هستند در انجام فعالیت‌ های حرفه ای، متعهد و مسئولیت پذیر باشند. و مهندسین که به عنوان سرمایه های معنوی، تخصصی و حرفه ای استان و کشور بشمار می آیند، انتظار میرود در همه دوره خدمت حرفه ‌ای خود به مفاد سوگندی که امروز یاد میکنید پایبند باشید و ضمن ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان تکیه گاهی محکم و مطمئن با احساس مسئولیت در همه امور حرفه ی مهندسی، بعنوان مشاوری دلسوز و امین برای مالکین باشید تا هم در هزینه‌ های صرفه ‌جویی و هم از تخلفات احتمالی پیش گیری گردد.
وی در این آئین افزود: موضوع مهم دیگر در این راستا رعایت اخلاق حرفه ای ست، اخلاق حرفه ای، در درجه اول یک دانش و معرفت است و رضایت از عملکرد ما مهندسین در سطح جامعه، بمیزان پایبندی ما به مولفه های رفتار اخلاقی، معنوی و تربیتی و استانداردهای قانونی، صداقت، انصاف، سطح علمی، آگاهی تجربی، دانش فنی و مهارتهای ما مرتبط است . شما مهندسین میتوانید با قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری خود در کم ترین زمان و با بهترین کیفیت، طرح ‌ها و پروژه ها را به سرانجام برسانند و این همان تجلی اخلاق حرفه ای مهندسی است.
محبوبی عنوان داشت: کاملا آشکار است یک مهندس با کنار هم قراردادن خطوط زندگی در قالبی با عنوان نقشه، محاسبه و طراحی سازه ای و تأسیساتی، زمینه ایجاد سرپناه و مسکنی را برای کوچک ترین واحد اجتماعی یعنی خانواده فراهم میکند.

مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند


وی تصریح کرد: پس یک نقشه، مجموعه ای ازخطوط بی روح نیست بلکه هریک از این خطوط که امروز بر صفحه کاغذ نقش میبندد در مرحله بهره برداری از ساختمان میتواند بر آسایش و آرامش و زندگی افراد موثر باشد. این نگاه ما را ملزم میکند به مقوله طراحی نگاهی ویژه و عمیق داشته باشیم. بعبارتی دیگر تأثیرگذاری معماری بر روش زندگی انسان و هم چنین نقش فرهنگ و زندگی بر معماری، یک فرآیند غیرقابل انکار و دائمی است و باید این امر متقابل به بهترین شکل ممکن مدیریت گردد و در مرحله بعد یعنی نظارت باید با رعایت اصل مسئولیت و امانت به این هدف به بهترین نحو جامه ی عمل بپوشانیم.
در این آئین احمد تجری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و حسین رضوی ریاست شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان به ایراد سخنرانی پرداختند. در پایان مهندسین جدیدالورود به سازمان نظام مهندسی استان گلستان سوگند حرفه ای خود را ادا کردند.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۶
887 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0