بمناسب انتخابات نظام مهندسی دفتر نمایندگی لاهیجان :

نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی

سخنی با مهندسین: نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی به قلم مهندس فرزان فقیه کارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت(دانشگاه علم و صنعت)

کد خبر: 8604 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ اسفند ۹۵ - ۱:۰۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عنوان بالا را از عبارت خاطره انگیز “ایران برای همه ایرانیان” الهام گرفته ام. عبارت زیبا و شورانگیزی که در برهه های مختلفی از تاریخ چند دهه اخیر این مرز و بوم، ورد زبان دوستداران و عاشقان آبادی و آزادی بوده است و همیشه قدرت طلبان و منفعت دوستان در تقابل با این خواستگاه قرار گرفته اند. می خواهم بگویم که امروز هم هستند کسانی که این نهاد مدنی را به معنای واقعی اش بر نمی تابند و نمی خواهند نظام مهندسی متعلق به همه اعضاء نظام مهندسی باشد.نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی

نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی

نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی

نظام مهندسی برای همه اعضاء نظام مهندسی

برماست که با حضوری شکوه مند منتخبانی را وارد نظام کنیم که متکی بر آراء قوی و بالای مهندسین عضو باشند. مهندسانی که در راستای اهداف جمعی (نه فردی ) بکوشند. به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ نظام مهندسی با بهره گیری از پیام فیدیک از منتخبان نظام مهندسی می خواهم:

–  بگذارید خدمات ما بر مبنای عملکرد، ارج نهاده شوند، و مثل یک کالا مورد خرید و فروش قرار نگیرند.

–  بگذارید ما از افزودن پیشوند “ مهندس”  به اسم خود، همانطور که برخی از همکاران، در اروپا و آمریکا عمل می کنند، به وضوح نشان دهیم که “ به حرفه خود مباهات میکنیم“.


–  بگذارید مردم، دنیایی بدون مهندسی، “این عنصر خلاقیت”  را مجسم کنند، دنیایی بدون پلها، ساختمانهای بلند، آب پاکیزه و نیروی برق، ارتباطات و ترابری سریع، بدینسان، کارهای سترگ ما در چشم اندازی شایسته قرار می گیرند.

ما مهندسان – و تنها ما – در این باره مقصریم، زیرا نخواسته ایم و یا غفلت کرده ایم که به ازای این فضائل، کسب اعتبار کنیم، این کوتاهی را چگونه باید جبران کرد؟

صدای ما شنیده نخواهد شد مگر اینکه پا از میان جمعیت تماشاگر بیرون نهیم و به روی صحنه بیاییم.

منبع: لاهیگ

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۵
1044 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0