نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل مطرح کرد :

نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد

میرمحمد سیدهاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد و کارفرمایان باید با اعتماد به افراد صلاحیت دار حوزه مهندسی و استفاده از تخصص ایشان در پروژه های احداثی در ارتقای کیفیت پروژه های خود همت بیش تری داشته باشند.

کد خبر: 960814005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶ - ۷:۵۰ ق.ظ

میرمحمد سیدهاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد و کارفرمایان باید با اعتماد به افراد صلاحیت دار حوزه مهندسی و استفاده از تخصص ایشان در پروژه های احداثی در ارتقای کیفیت پروژه های خود همت بیش تری داشته باشند.نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد

نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد

نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دار

نظارت مهندسی بر ساخت و سازها  نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد

وی گفت: خدمات مهندسی نظارت باتوجه به زیرساختهای موجود که عمدتاً تحت تأثیر تصمیمات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، ادارات راه وشهرسازی در هر استان و میزان تعاملات میان ارگانهای مذکور بوده، تغییرات و تحولات متعددی را تجربه نموده است که این تغییرات صرفا در راستای حفظ و صیانت از سرمایه های ملی و آرامش و امنیت بهره برداران پروژه های ساختمانی میباشد و در این یسن مهندسین ناظر که بعنوان صاحبان صلاحیت در قالب حقیقی یا حقوقی مسئولیت ارائه این خدمات را عهده دار میباشند .
وی ضمن تاکید بر حضور مهندسین ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان های استان اردبیل ادامه داد: حضور مجریان ذیصلاح در کنار مهندسین ناظر، جهت برقراری ارتباط فنی و در ارتقای کیفیت ساختمان خیلی موثر است و استفاده از مجریان صلاحیت دار یک سرمایه‌ گذاری در صنعت ساختمان است که نتیجه آن کیفیت و امنیت لازم در ساختمان‌ ها را تامین میکند.
سید هاشمی در ادامه با اشاره به رعایت استاندارد های ساخت و ساز در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه افزود: بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز با به کارگیری نیروهای متخصص و تربیت نیروی کار ماهر در کلیه سطوح و تقویت نظام مهندسی و تشکل‌ های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجربه‌ های موفق حوزه صنعت ساختمان نیاز اصلی ارتقای کیفیت ساخت و ساز میباشد.
رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به این که اکنون با وجود ظرفیت‌ های مناسب در کشور، کیفیت مصالح ساختمانی پایین است،تصریح کرد: تولید مصالح ساختمانی با کیفیت نیز یکی از مولفه‌ هایی است که در افزایش عمر مفید ساختمان ‌ها و کیفیت آن موثر میباشد.
وی اظهار داشت: اکنون افزون بر ده هزار مهندس عضو نظام‌ مهندسی ساختمان استان اردبیل که افزون بر پنجاه درصد آن دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته های هفت گانه میباشند، با تعهد و تخصصی خویش مسئول نظارت بر کیفیت ساخت و ساز میباشند.
موضوع ایمنی کارگاههای ساختمانی اهمیت بالایی دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمنی کارگاههای ساختمانی را در زمان ساخت بنا، مهم ترین دغدغه ناظران و مجریان پروژه ها نام برد و گفت: طبق مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، در حفظ ایمنی کارگاههای ساختمانی ضروری است ناظران، مجریان و مهم تر از همه کارفرمایان جدیت و اهتمام بیش تری داشته باشند تا از آسیبهای انسانی و حوادث پرخطر که میتواند چندین خانواده را تحت تاثیر قرار دهد جلوگیری گردد و کارفرمایان باید مهندسین ساختمانی که آموزشهای حوزه ایمنی کار را گذرانده اند همکاری و تعامل روز افزون داشته باشند.

نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمانها دارد


آرامش و امنیت در ساختمان با رعایت اصول مهندسی
رئیس نظام مهندسی اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ایمنی کارگاههای ساختمانی، برگزاری دوره های ایمنی برای کار فرمایان پیش از تایید نهایی نقشه های ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجباری گردیده و با برگزاری گردهمایی ها و دوره های تخصصی برای مهندسین، برای تبیین اهمیت ایمنی و رعایت استانداردهای آن قدم های موثری برداشته شده است.
سید هاشمی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از بدو تأسیس به ‌طور مداوم در راستای افزایش ارتقای کیفی ساخت و سازها قدم برداشته، ولی استانداردها و تکنولوژی‌ های ساخت و ساز نیز همواره در حال تغییر و بهبود است از این رو سازمان با برگزاری دوره ‌های آموزشی مختلف آخرین استانداردها و الزاماتی که مهندسین ناظر و طراح باید در ساخت و ساز مد نظر قرار دهند را به آن‌ ها آموزش می‌ دهد.
وی افزود: آرامش و امنیت در ساختمان تنها با رعایت اصول مهندسی امکانپذیر هست و هیچکس نباید هیچ گونه چشم پوشی در این زمینه را مهندسین انتظار داشته باشد.
هاشمی از همه سازندگان و مهندسین خواست در رعایت استانداردها و قوانین ساخت و ساز خیلی جدی باشند و مطرح کرد: مسؤولیت حقوقی هر اتفاقی در این مورد به پای سازندگان و مهندسین است و عدم اطلاع از قوانین، این مسؤولیت را رفع نمی‌ کند، لذا با مراعات این الزامات امیدوار هستیم در آینده شاهد حوادث ناخوشایند در زمینه ایمنی ساختمان‌ ها نباشیم.
رئیس سازمان اردبیل با تاکید بر این که فعالیت در حوزه مهندسی تلاشی مبتنی بر علم است، گفت: مقوله آموزش و به روز رسانی دانش فنی اعضای سازمان ‌های نظام ‌مهندسی و بررسی و نظارت دقیق طرح ‌های ارائه شده ساختمان‌ ها توسط جامعه مهندسی باید تقویت شود.
هاشمی در خاتمه افزود: ما بدنبال فرهنگ سازی و اجرای کامل قوانین مرتبط با صنعت ساختمان توسط مهندسان ناظر و مجری هستیم و در این زمینه اقدامات شایسته ‌ای انجام شده است که بزودی طبق پی گیری های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، شاهد اتفاقات خوشایندی در این ارتباط خواهیم بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کامپیوتر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آبان ۹۶
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0