رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت مهم ملی است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: این سازمان یک ظرفیت مهم ملی است و دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت مشاوره ای و کارشناسی رایگان آن استفاده کنند

کد خبر: 8504 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ - ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرج الله رجبی در سمینار کشوری انجمن های کارشناسان رسمی نظام مهندسی کشور در قزوین، افزود: کارشناسان این سازمان در بسیاری از استان ها در شورای فنی، ترافیک و کمیسیون های مورد نظر کارشناسی می دهند.سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت مهم ملی

سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت مهم ملی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت مهم ملی

وی با بیان اینکه درسال های اخیر سازمان نظام مهندسی صرفاً به عنوان یک سازمان که درطراحی، نظارت و اجرای یک ساختمان نقش دارد، دیده شده است، گفت: سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت ملی است که باید دوباره بازیابی و باز تعریف شود.
رجبی عنوان کرد: می توان با هم افزایی با کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی برای ارتقاء کیفیتفنی و ایمنی خدمات ارائه داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین هم دراین سمینار گفت: درماده ۲۷ قانون نظام مهندسی به صراحت اعلام شده که هرجا کارشناسان دستگاه های اجرایی نیاز به کار کارشناسی داشته باشند می توانند از کارشناسان سازمان نظام مهندسی به مانند کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند.


وثیق نیا افزود: بیش از ۷۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ درسازمان نظام مهندسی قزوین فعالیت دارند.
استاندار قزوین هم دراین سمینار گفت: یکی از خواسته های انجمن کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی استفاده از ظرفیت آن ها در کنار کارشناسان رسمی دادگستری است.
فریدون همتی، با بیان اینکه درقانون هم استفاده از ظرفیت این کارشناسان به دستگاه های اجرایی داده شده است، افزود: باید برای نظارت، ارزیابی و ماموریت های مختلفی که درحوزه ساختمان تعریف شده است، از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کرد.

منبع: واحد مرکزی خبر

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۵
997 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0