تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد

گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی

پنج شنبه شب سوم اسفند ماه در حاشیه گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و بیست نفر از اعضای پیشکسوت بالای هفتاد و پنج سال که در سالن برگزاری گردهمایی شرکت داشتند، از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تجلیل به عمل آمد، این در حالیست که لوح سپاس دیگر عزیزان در این ایام تقدیم حضورشان خواهد شد.

کد خبر: 961205007 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، پنج شنبه شب سوم اسفند ماه در حاشیه گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و بیست نفر از اعضای پیشکسوت بالای هفتاد و پنج سال که در سالن برگزاری گردهمایی شرکت داشتند، از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تجلیل به عمل آمد، این در حالیست که لوح سپاس دیگر عزیزان در این ایام تقدیم حضورشان خواهد شد.

گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی

گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی

گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت  بزرگداشت روز مهندسی

در این گردهمایی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی که یکی از مدرسان بود، بیان کرد: آشنا ساختن مهندسان با آخرین دانش روز و فناوریهای نوین مورد توجه این وزارت خانه است که با برگزاری دوره های آموزشی الزامی و آزاد انجام میشود
شیبانی اصل گفت: در دولت دهم تاکید بر روی افزایش کمی دانش آموختگان بود که این سیاست به کیفیت آموزش آسیب‌ زد و شرایطی را بوجود آورد که در حال حاضر در بخش مهندسی ساختمان کمبودهای آموزش عالی بخوبی آشکار گردیده است.
شیبانی تصریح کرد: برای نمونه در آزمونهای حرفه ای برای ورود به حرفه که بصورت جزوه و کتاب باز است و نمره قبولی پنجاه از صد می‌باشد آمار قبولی ناچیز است.
شیبانی افزود: در دوره های ناپیوسته و کاردانی نیز این سیاستها سبب شد تعداد کاردانها کم گردد در حالیکه در کشور های توسعه یافته به ازای هر مهندس، دو یا ۳ نفر کاردان بویژه در مبحث اجرای ساختمان حضور دارند.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی در ۷ رشته مهندسی ساختمان حدود پانصد هزار عضو دارد که نیمی از آن ها فاقد پروانه اشتغال بکار مهندسی هستند و حدود هفتاد هزار کاردان و پانصد هزار مهندس داریم که این نسبت باید معکوس گردد.
شیبانی خاطر نشان کرد: نظام مند کردن فعالیتهای حرفه ‌ای مهندسی ساختمان و قرار گرفتن آن در جایگاه حرفه‌ ای خود بعنوان یک نهاد قوی و کارآمد برای تنظیم امور مهندسی و اعتلای آن از جمله برنامه ‌هایی است که در این دولت دنبال می گردد.
شیبانی یاد آور شد: مکاتباتی نیز با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه تثبیت جایگاه کاردانها و ایجاد انگیزه فعالیت در آن ها انجام شده است.
وی ادامه داد: بنظر میرسد یک تحول اساسی و یک توانمند سازی حرفه‌ ای در این زمینه نیاز است و بزرگ ترین نهادی که در این مسیر میتواند به امر آموزش کمک کند، سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
شیبانی گفت: داشتن اخلاق و استفاده از آن بعنوان اصل و الگوی هر مهندس لازم است.
وی تاکید کرد: اخلاق حرفه‌ای از شاخصه هایی چون وحدت، مسئولیت پذیری، احترام به قانون و مقررات، حقوق شهروندی، عشق بکار، نظم پذیری، تحمل سختیها نشات میگیرد و در آینده فردی مهندسان تاثیر گذار است.

گردهمایی اخلاق مهندسی در مشهد بمناسبت بزرگداشت روز مهندسی

وی ابراز کرد: اخلاق بایدها و نبایدهای در رفتار انسان است که دارای ارزش ما فوق ارزش‌ های مادی است.
نایب رییس  شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان ( شورای مرکزی )به تصویب نظام نامه اخلاق حرفه‌ای  در سال نود و چهار اشاره کرد و افزود: اجتناب از تکفل همزمان مسئولیتهای متعارض از اصول اخلاق حرفه‌ای در مهندسی است.
وی ادامه داد، حرفه‌ مجموعه ای است از تخصصها، مهارت فنی، نظام نامه های اخلاقی با استانداردهای رفتاری، تعهد به اولویت ارائه خدمات عمومی به عوض کسب درآمد مالی و ارائه خدمت به مردم جامعه میباشد.
شیبانی در خاتمه اظهاراتش به رفتار مهندسان باستان در نگاه فردوسی اشاره کرد و اظهار داشت: مهندسان باستان در حرفه خود افرادی ماهر، استاد، متعهد و از اخلاق والای چون مسئولیت پذیری، دانش برخوردار بودند.
در این گردهمایی که محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان، دکتر حسین نژاد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد،  مجتبی بهاوند و  محمد هادی مهدی نیا اعضای شورای اسلامی شهر، روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و جمعی از عضوهای هیئت مدیره سازمان نیز حاصر بودند، مهدی نیا بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندس را به جامعه مهندسین تبریک گفت و ادامه داد: یکی از دغدغه های جامعه مهندسین اشتغال است که در سال آینده با شکوفایی دوباره این صنعت و افزایش پروژه های ساختمانی و عمرانی همه ارگانهای ذی ربط تلاش در بهبود اوضاع اشتغال مهندسان خواهند داشت.
وی از کامران دیسفانی ریاست و اعضای محترم هیئت مدیره سازمان دعوت کرد تا جهت ارتباط بیش تر و طرح مشکلات جامعه مهندسان در نخستین نشست شورای اسلامی شهر مشهد حضور بهم رسانند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
784 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0