جرائم ماده صد منجر به افزایش تخلفات ساختمانی در قم شده است ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم

انتقاد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم از افزایش تخلفات ساختمانی

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم با عنوان این که نگاه سرمایه‌ای به‌ جای نگاه مصرف گرایانه بر صنعت ساختمان سایه انداخته است، تصریح کرد: در برخی از مناطق قم ضریب اشغال ساختمان ‌ها صددرصد شده است.

کد خبر: 190806005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ - ۱۱:۱۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم با عنوان این که نگاه سرمایه‌ای به‌ جای نگاه مصرف گرایانه بر صنعت ساختمان سایه انداخته است، تصریح کرد: در برخی از مناطق قم ضریب اشغال ساختمان ‌ها صددرصد شده است.

انتقاد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم از افزایش تخلفات ساختمانی

انتقاد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم از افزایش تخلفات ساختمانی

انتقاد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی  استان قم از افزایش تخلفات ساختمانی

امین مقومی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه و ضرورت مطالبه گری از مسئولان، گفت: برطرف کردن دغدغه‌های مردمی، دوری از حواشی، عدم انتشار اخبار ناامیدکننده و مطالبه‌گری از وظایف رسانه‌ها بشمار می‌ رود.

مقومی با عنوان این که مردم از مسئولان تنها کار می‌ خواهند، ادامه داد: حدود ۵ هزار و دویست مهندس در سازمان نظام‌مهندسی قم ساماندهی شده‌اند که یکی از دغدغه‌های جدی و نگرانی‌ ها حجم ورودی مهندسان فارغ‌التحصیل به این سازمان است.

وی، یکی از مشکلات صنعت ساختمان‌سازی در کشور و استان را عدم استفاده از مجریان ذی صلاح عنوان کرد و گفت: برخی از مردم و حتی مسئولان در این رابطه نقطه نظراتی داشته که زیاد کارشناسی شده نیست و استفاده از مجریان ذی صلاح برای ساختمان‌سازی امروزه به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم، وجود برخی تخلفات ساختمانی در کشور و قم را موردتوجه قرار داد و افزود: متأسفانه فضای تخلفات ساختمانی به دلیل کسب درآمد بیش تر در سال‌ های گذشته منجر به مشکلات عدیده‌ای شده است و سبک زندگی مردم نیز به‌واسطه این اتفاق تغییر کرده است.

وی با گلایه‌مندی در مورد از بین بردن باغات سطح شهر، یاد آور شد: متأسفانه به دلیل ضعف قوانین در سال‌های گذشته شاهد آن هستیم که حداقل فضای سبز منازل نیز از بین رفته است و در برخی از مناطق قم ضریب اشغال ساختمان ‌ها صددرصد شده است.

انتقاد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی استان قم از افزایش تخلفات ساختمانی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم با عنوان این که شهر روزبه‌روز به سمت ایمنی بیش تر در حال حرکت است، خاطر نشان ساخت: متأسفانه با دوری از معماری خانواده محوری وضعیت فرهنگی، سبک زندگی و فضای سبز شهر در حال از بین رفتن است.

مقومی، از آمادگی این سازمان در برخورد با هرگونه تخلف ساختمانی در استان خبر داد و افزود: نگاه سرمایه‌ای بجای نگاه مصرف گرایانه بر صنعت ساختمان سایه انداخته است که نیاز است با تغییرات در ساختار قوانین جلوی تخلفات ساختمانی و آسیب به فضاهای شهری گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۸
557 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0