تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای مدیر نظام مهندسی کشاورزی فارس بیان کرد:

تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: کشت گلخانه ای از اولویتهای استان است و کشاورزان را به علت مزایای اقتصادی آن در این زمینه تشویق میکنیم.

کد خبر: 190623017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۹۸ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: کشت گلخانه ای از اولویتهای استان است و کشاورزان را به علت مزایای اقتصادی آن در این زمینه تشویق میکنیم.

تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای

تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای

تشویق کشاورزان برای  کشت گلخانه‌ای

حسین رئیسی، یک‌شنبه در حاشیه افتتاح مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی جهرم اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در مدت زمان ده سال، هفت هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان عملیاتی گردد.
رییسی تصریح کرد: صدور مجوزهای کشاورزی اولویت اصلی این دفتر و مشاوره به بهره‌بردار در حوزه‌های مختلف دام، طیور و کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزان به توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای که محور اصلی سازمان جهاد کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی است از دیگر خدمات این دفتر است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز برای پانزده کارشناس حوزه کشاورزی و منابع طبیعی شغل ایجاد شده است.
رییسی خاطر نشان ساخت: سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی جهاد کشاورزی مکلف است سالی هفتصد هکتار در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای به بدنه دولتی کمک کند.
هم‌چنین نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان ما از بس درگیر گرمازدگی، سرمازدگی، خشک‌سالی و آفات کشاورزی شده‌اند، راه مقابله با آن ‌ها را هم یاد گرفته‌اند و دکترای مدیریت بحران کشاورزی پیدا کرده‌اند.
محمدرضا رضایی تصریح کرد: بیمه‌ها رضایت کشاورز را به نسبت خسارت وارده شده به‌ دست نیاورده‌اند.

تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای

رضایی گفت: در بحث کودها و نهاده‌های کشاورزی باید نظارت بیشتری به‌ ویژه در بحث قاچاق و ورود محصولات بی‌کیفیت گردد.
وی با عنوان این که در جهرم عمده درآمد مردم کشاورزی است، خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات کشاورزی جهرم شدت تبخیر و آفتاب است، درصدد هستیم در جهرم با پوشش توری درختان، شدت آفتاب‌زدگی و تبخیر را کم کنیم و باید بانک ‌ها همراهی کنند.
رضایی یاد آور شد: زوال درختان خسارات فراوانی به کشاورزان جهرم وارد کرد، در چندسال گذشته درگیر باران‌ های سیل‌آسا بودیم و بسیاری از کانال ‌های کشاورزی ما از بین رفت.
شهرستان جهرم در صد و نود و سه کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۸
694 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0