نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی در ساختمانها

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: به کارگیری نماهای غربی و شیطان پرستی در ساختمانها را ممنوع اعلام کرد.

کد خبر: 960919021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶ - ۲:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: به کارگیری نماهای غربی و شیطان پرستی در ساختمانها را ممنوع اعلام کرد.تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی در ساختمانها

تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی در ساختمانها

تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی در ساختمانها

تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی  در ساختمانها

احسان جوادی گسترش معماری رومی در ساختمان سازی را نتیجه خود باختگی و تقلید از فرهنگ غربی دانست و گفت: این درحالی است که غربیها از معماری ایرانی-اسلامی الهام گرفته اند.
جوادی ادامه داد: هویت گریزی مالکین و دنباله روی طراحان کم تجربه ازسازندگان، آموزشهای نادرست در دانشکده ها و بسیاری از عوامل دیگر سبب نبود یک وحدت نظر به زیباشناختی معماری معاصر شده است.
وی افزود: ایجاد اختلاف طبقاتی و سرمایه ای در میان جامعه ، ایجاد فرهنگ خودبرتر بینی و ایجاد حس خود شیفتگی بین افرادی که قصد ایجاد هر گونه تفاوت میان خود و قوم و یا جامعه اطراف نیز سبب ایجاد معماری با نماهای رومی یا کلاسیک شده است.
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دیگر عیب این سبک از معماری را گران و پرهزینه بودن آن ذکر کرد و گفت: جایگزینی سبک رومی با معماری اصیل اسلامی-ایرانی در شهرهای بزرگی هم چون کلان شهر اهواز مشکلات فرهنگی و هویتی ایجاد میکند.
وی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی استان ، شهرداری و اداره کل راه شهرسازی در مصوبات گذشته خود بهره گیری از هرگونه نمای کلاسیک و یا دارای مفاهیم غیر ایرانی اسلامی و نماهای دارای علائم شیطان پرستی را ممنوع کرده است .
جوادی با اشاره به این که ایجاد وحدت شهری مقدم بر کلیه آرا و نظریات فردی شهروندان است، خاطر نشان کرد: از همین رو توجه به کلیت و یک پارچگی در سیما و تغییر نگرشها در منظر شهری در دستور کار قرار دارد.

تاکید بر استفاده از نمادهای ایرانی- اسلامی در ساختمانها

در طراحی ساختمان، نما مهم ‌ترین بخش بشمار می ‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می ‌کند.
طراحی نمای کلاسیک ساختمان در ایران به علت عدم شفافیت در بحث نمای کلاسیک ایرانی دچار آشفتگی است مثلا مفاهیمی همچون طراحی نمای کلاسیک در ایران مترادف با طراحی نمای رومی است .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۶
905 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0