قنبری خبر داد :

هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول زلزله فرو خواهند ریخت

طرح تفصیلی شهر کرج تغییرات اساسی غیر اصولی یافته و حتی در بعضی نقاط اصلا از آن پیروی نکرده و اجرا نگردیده است .

کد خبر: 960823017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ - ۱۲:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  طرح تفصیلی شهر کرج تغییرات اساسی غیر اصولی یافته و حتی در بعضی نقاط اصلا از آن پیروی نکرده و اجرا نگردیده است .هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول زلزله فرو خواهند ریخت

هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول زلزله فرو خواهند ریخت

هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول زلزله فرو خواهند ریخت

هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول  زلزله فرو خواهند ریخت

ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز در گردهمایی بزرگ داشت روز” شهر ساز” در سالن میلاد کرج بیان کرد: رشد زیرساختی نا متناسب با رشد جمعیت کرج، ترافیک سنگین شهر را رقم زده و در ازای آن با پایین نگه داشتن سرانه های بیمارستانی و ورزشی، فضایی برای ارتکاب جرم فراهم نموده است.
وی ، باغ های نابود شده کرج را در خلال ساخت و سازها به یاد آورد و عنوان داشت: با نابودی طبیعت زیبای کرج و عدم بکار گیری مهندسان شهر ساز در شهرداری، اینک نه باغ شهری مانده و نه المان شهری ، در حالی که چنان چه به امر شهرسازی نگاه ویژه و از پتانسیل های موجود استفاده گردد شهر میتواند علمی تر مدیریت گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز با بیان این که کرج قریب به هفتاد هکتار بافت فرسوده دارد( البته معاونت وزیر شهر سازی در این گردهمایی رقم صحیح را هفتاد و شش هکتار دانست )، ادامه داد: ساختمان های قول نامه ای هیچ اصولی را در ساخت رعایت نکرده اند و طرح تفضیلی در بسیاری مناطق اساسا کنار گذاشته شده و آن چه را خواسته اند ساخته اند.

هشتاد درصد ساختمان ادارات کرج، در لحظه اول زلزله فرو خواهند ریخت


قنبری یاد آور شد: چنان چه استان البرز با بحران زلزله روبرو گردد ادارات، مساجد و مدارس نخستین مکانهایی هستند که باید در امر امداد رسانی مشارکت کنند حال آن که متاسفانه هشتاد درصد ساختمانهای اداری شهر کرج در لحظه اول تخریب خواهد شد. تا به حال نگاه درستی به مقاوم سازی وجود نداشته است و ساختمانهای اداری فرسوده جهت کاربری اداری تخصیص داده شده است .
وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی بودجه دولتی ندارد با این حال آموزش را در راس امور خود قرار داده و بودجه کلانی را برای تعلیم مهندسان تازه وارد صرف میکند.
قنبری خاطر نشان کرد: اینک زمان آن رسیده است که زنگ شهرسازی در مدارس، مساجد و محلات زده شود تا همه اقشار جامعه با مقوله شهر سازی و ایمنی آشنا گردند.
منبع : آئین باور

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۶
1163 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0