آثار و تبعات آلودگی محیط زیست مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست

مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور و مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان، بیان کرد: در زمان جنگ کشاورزان اصفهانی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشتند و نیاز کشور را تامین می ‌کردند.

کد خبر: 971026013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۵:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور و مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان، بیان کرد: در زمان جنگ کشاورزان اصفهانی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشتند و نیاز کشور را تامین می ‌کردند.

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست کم تر  از جنگ نیست

علی وطنی روز ۴ شنبه – بیست و ششم دی ماه- در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، بیان داشت: امیدوار هستم روزی برسد، همان گونه که ما به گذشتگانمان افتخار می‌ کنیم، نسل ‌های آینده نیز به ما افتخار کنند.
وطن گفت: اصفهان را در تمام دنیا با آثار تاریخی آن می ‌شناسد و این استان دیگر ظرفیت توسعه صنایع آب بَر و آلاینده محیط زیست را ندارد، استان اصفهان سومین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور را دارد که برازنده آن نیست. در زمان جنگ کشاورزان اصفهانی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشتند و نیاز کشور را تامین می‌ کردند. آثار و تبعات آلودگی محیط زیست کم تر از جنگ نیست.
وی ادامه داد: تا به حال هر مسئولیتی به مردم اصفهان داده شده به نیکی از عهده آن برآمده‌اند، از مردم اصفهان می‌ خواهیم که در زمینه آب، انرژی و بهینه‌سازی آن در ساختمان نیز پیش قدم شوند.
مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور اضافه کرد: بیش از یک سوم انرژی کشور در ساختمانها مصرف و بیست و دو درصد گازهای گلخانه ای نیز در این بخش تولید می‌ شود. ایران در حال حاضر رتبه دوم جهان از نظر انتشار سرانه دی اکسید کربن در بخش مسکونی را دارد و در حالی که در مجموع منابع نفت و گاز مقام اول جهان را دارد ولی نتوانسته‌ فناوری آن را توسعه دهد.
وطنی ادامه داد: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در اسفند ماه سال سال هشتاد و نه تصویب گردید و همزمان با آن قانون تشکیل شرکت ‌های دانش بنیان گرداوری شد با مطرح شدن موضوع احیا و عملیاتی کردن این قانون، اکنون بیش از ۳ هزار و هفتصد شرکت دانش بنیان داریم که فقط در سال گذشته بالغ بر بیش از شصت هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور تاثیر داشته‌اند، شرکت ‌های دانش بنیان و استارت آپهایی که همه توسط دانش آموختگان کم تر از سی ساله تاسیس و راه‌اندازی شده است و این نتیجه اعتماد به جوانان است.
مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان یادآور شد: باید الگوسازی و مدل سازی کنیم و سبک نمونه موفق در بهینه‌سازی مصرف انرژی را به مسئولین کشور عرضه کنیم، قرار نیست مسئولان تهرانی مشکلات و میزان مصرف انرژی در استان اصفهان را بررسی کنند استانی که در بازیافت آب و سایر مباحث تکنولوژیک نشان داده‌است اگر بخواهد می‌ تواند راهکار حل مشکلات را بیابد و عملی کند.

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست

وی افزود: این گردهمایی، نقطه عطفی در بهبود وضعیت آب، انرژی و ساختمان استان اصفهان است که می‌ تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. چندین واحد دانشگاهی قوی در استان اصفهان وجود دارد که ظرفیتهای علمی این استان است و میتواند کمک دیگری برای تبدیل تهدیدها به فرصت باشد.
مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور اعلام کرد: مردم اصفهان نباید نگران اشتغال باشند اجرای همین مباحث انرژی شغلهای بسیاری ایجاد می ‌کند.
وی تصریح کرد: طبق پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان قرار است بیست و پنج درصد مصرف انرژی ساختمان‌ های موجود کاهش یابد و برای ساختمان ‌های تازه تاسیس نیز باید شصت درصد مصرف انرژی کاهش یابد. با توجه به این که وزیر راه و شهرسازی از ساخت شصت هزار هکتار در قالب چهارصد هزار واحد مسکونی جدید در سال نود و هفت خبر داده و در این طرح بیان شده است که بیست و دو هزار هکتار از این طرح در استان اصفهان ساخته می ‌شود تقاضای من این است اجازه ندهیم ساختمانی که در آن بیش از شصت درصد انرژی بهینه سازی می‌ گردد، احداث گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
527 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0