گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی گردهمایی آموزشی

گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی بمناسبت روز مهندسی مکانیک برگزار گردید

بمناسبت ششم آبان روز مهندسی مکانیک گردهمایی آموزشی رایگان سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی در محل سالن گردهمایی آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید.

کد خبر: 960807019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آبان ۹۶ - ۱:۳۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، بمناسبت ششم آبان روز مهندسی مکانیک گردهمایی آموزشی رایگان سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی در محل سالن گردهمایی آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید.گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی

گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی

گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی

گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش  کردن آتش و آتش نشانی بمناسبت روز مهندسی مکانیک برگزار گردید

این گردهمایی که با تلاش گروه تخصصی تاسیسات مکانیکی و واحد آموزش سازمان روز شنبه ششم آبان ماه نود و شش و با حضور قنبری رئیس سازمان و مهندس اویسی نماینده گروه مکانیک در هیات مدیره سازمان برگزارگردید، در آغاز اویسی در سخنانی ضمن تبریک بمناسبت روز مهندسی مکانیک ، یاد شهدای آتش نشان را گرامی داشت و با اشاره بحوادث دل خراش ناشی از اتش سوزی توجه به سیستم های خاموش کردن آتش و بحث نظارت بر آن ها را یک الزام جدی عنوان کرد .
اویسی با اشاره به اهمیت مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: برغم اهمیت فراوان این مبحث بفراموشی سپرده شده است که در تلاش هستیم این مبحث بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.
قنبری هم در سخنان خود با تبریک فرارسیدن روز مهندسی مکانیک و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، مسوولیتهای مهندسین مکانیک در ساختمان را خیلی پر اهمیت و خطیر ذکر کرد.
قنبری در بخش دیگری از سخنانش بر عزم جدی سازمان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکنون به دلیل عدم هماهنگی در بخشهای مختلف مدیریت شهری علاوه بر سهل گیری در موضوع تغییر تراکمهای مجاز و نقشه های مصوب، شاهد عدم توجه بموضوعات شهرسازی و ترافیکی در شهر هستیم که امیدست با توجه به تحولات مدیریتی در شهر و استان این روند متوقف گردد.

گردهمایی آموزشی سیستمهای خاموش کردن آتش و آتش نشانی


وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مهندسین شریف بتوان وضعیت موجود را به نفع شهروندان تغییر داد.
در ادامه در بخش اول گردهمایی دکتر پیمان ابراهیمی با اشاره بحوادث دل خراشی هم چمون حادثه پلاسکو و گرامی داشت یاد جان باختگان آتش نشانی، این گونه حوادث را در کمین ساختمانهای بلندی دانست که به دلیل عدم الزام جدی به اجرای تجهیزات اطفای حریق، با ایمنی کمی ساخته شده اند.
ابراهیمی موضوع امنی و اطفای حریق را بسیار گسترده و قابل بررسی خواند که به دلیل زمان محدود گردهمایی حاضر فقط شمه ای از مباحث آن مورد اشاره قرار میگیرد.
فاضل دیگر سخنران علمی گردهمایی بود که در سخنان خود با تاکید بر جدی بودن عدم رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها، صرف هزینه برای تجهیزات خاموش کردن آتش را در برابر هزینه های ناشی از بروز حوادث، یک سرمایه گذاری الزامی و منطقی دانست.
فاضل در ادامه به تشریح مشخصات و نحوه عملکرد سیستمهای متنوع اطفای حریق متناسب با موقعیت و ویژگیهای محیط مورد استفاده آن پرداخت.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۶
1076 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0