ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله سرپرست اداره نظام مهندسی

ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری ‌های نوین اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: ساختمان‌ های بتنی به علت نوع اتصالات عملکرد بهتری در زلزله دارند.

کد خبر: 960903003 تاریخ انتشار: جمعه ۳ آذر ۹۶ - ۸:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری ‌های نوین اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: ساختمان‌ های بتنی به علت نوع اتصالات عملکرد بهتری در زلزله دارند.ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله

ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله

ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله

ساختمان ‌های بتنی مقاوم در  برابر زلزله

” امیر طائب لو” با اشاره به این که در هر دو سازه فولادی و بتنی نقص وجود دارد، گفت: کم کاری مهندسین ناظر در اجرای ساختمان تاثیرات سوء بسیاری دارد که نباید با چنین مشکلی روبرو شویم.
طائب لو با بیان این که سازه‌ های بتنی به علت نوع اتصالات گیرداری که دارد توان تحمل و توزیع بهتر نیرو را دارند، ادامه داد: تحمل بار زلزله در ساختمان‌ های فولادی به علت نوع اتصالات کم تر است.
وی با اعلام این که جوشکاری ساختمان مشکلات خود را دارد عنوان کرد: در ساختمان ‌های بتنی نیز مشکلات خاص خود از جمله اتصال میلگردها و ویبره مناسب وجود دارد.

ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله

این مقام مسئول مطرح کرد: یک ساختمان باید بخوبی طراحی گردد و در وهله دیگر بخوبی اجرا گردد.
وی با اشاره به این که طراحی ساختمان از کنترل ها عبور می‌ کند تا اجرایی گردد، ابراز داشت: در این شرایط دقت مهندسین ناظر بر اجرای ساختمان اهمیت بسیاری پیدا می‌ کند.
طائب‌لو با بیان این که بیش تر عملکردها و نظارت عالیه و کنترل مضاعف اداره راه و شهرسازی همدان نیز عملکرد مهندسین ناظر ساختمان را پوشش می ‌دهد، تصریح کرد: در راستای اهمیت بیش تر اجرای ساختمان، نظارت عالیه انجام می ‌شود.
وی در خاتمه با اشاره به این که یک بحث دیگر از وظایف این اداره بررسی شکایات مردمی در بحث ساخت و ساز ساختمان است، یاد آور شد: مردم می‌ توانند با مراجعه به قسمت نظام مهندسی اداره راه و شهرسازی استان مشکلات احداث ساختمان و عدم نظارت مکفی توسط ناظران را اعلام کنند.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۶
1353 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0