الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد رئیس سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد:

الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد

احمد خرم  محور کردن، شفافیت و کوتاه کردن سیستم اداری را برای از میان بردن فساد لازم و ضروری میداند

کد خبر: 970730011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مهر ۹۷ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد خرم  محور کردن،it شفافیت و کوتاه کردن سیستم اداری را برای از میان بردن فساد لازم و ضروری میداند.الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد

الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد

الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد

الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید  مبارزه با فساد است/ در کشور ما همه چیز پنهان است

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران:

بعد از انتخاب بعنوان مدیر برتر ارتباط گستر و شفافیت محور در چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی عنوان کرد:” یکی از دغدغه های اصلی من پس از انقلاب پیشگیری و مبارزه با فساد بوده و هست. برای از میان بردن فساد از سیستم اداری، چند اتقاق لازم است. بحث اول آوردن نامه نگاریها و مکاتبات اداری بر پایه it است.

وقتی شما امور را الکترونیک کنید، آن را داخل یک جام شیشه‌ای قرار میدهید که از همه جهت دیده و کنترل می گردد. در وهله دوم دستگاه باید به شفافیت اعتقاد داشته باشد. اگر این اعتقاد وجود نداشته بااشد، الکترونیک کردن کارها هم دردی را دوا نمیکند و فقط عده محدودی به آن دسترسی دارند که باز هم منبع فساد خواهد شد.”
خرم تصریح کرد:”

خیلیها صحبت از مبارزه با فساد را مطرح میکنند ولی در عمل متاسفانه اتفاقی نمی افتد و کاری صورت نمی گیرد. متاسفانه در کشور ما همه چیز پنهان است. از طرحهای جامع و مهم گرفته تا طرح ساخت یک بلوار پنهان است. بنابراین از این طرحهای پنهان عده ای رانت اطلاعاتی می خورند و هر سال متمول تر و سرمایه دارتر میشوند.”
وی در ادامه به دیگر عامل از میان برنده فساد اشاره کرد و افزود:” تامین افراد تصمیم گیر یکی دیگر از عواملی است که جلوی فساد را میگیرد. در حال حاضر مهندسان سابقه دار ما قدرت خریدشان یک سوم مهندسان خارجی است و این ضعف به روشنی منجر به فساد و مطرح شدن بحث رشوه و زیر میزی می گردد.”

الکترونیکی کردن، شفافیت و تامین کارمند کلید مبارزه با فساد

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران افزود:”

حاکمیت امروز بیش از ۸ میلیون حقوق بگیر دارد که طبیعی است نمیتواند همه را تامین کند. پس باید مثل دولت چین، بخش اعظم آنها را را به مرور به بخش خصوصی واگذار کند و از ما به التفاوت بوجود آمده، به بخشهای توسعه ای و زیر ساختی برسد.”
وی، کوتاه کردن روند سیستم و بوروکراسی اداری را هم از دیگر اقدامات لازم برای از میان بردن فساد عنوان کرد و افزود:” ما در نظام مهندسی امروز نامه ای را که ۴۵ روز زمان و به مراجعه حضوری نیاز داشت، با یک درخواست الکترونیک و بروز حل کرده ایم. در سایر بخشها هم اگر این اتفاق بیفتد، بخش اعظمی از فسادها از میان خواهد رفت.

منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۷
738 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0